عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۷۰۵
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات از پوشيده شدن مرقد مطهر امام حسين(ع) با اثر نفيس و ارزشمند دست بافت هنرمندان ايراني در هفته آينده خبر داد.

عقیق: حسن پلارك با اعلام پوشيده شدن مرقد مطهر امام حسين(ع) با اثر نفيس و ارزشمند دست بافت هنرمندان ايراني در هفته آينده، گفت: اين روپوش در آستانه ميلاد باسعادت امام حسين(ع) تحويل توليت محترم شده تا زينت بخش مرقد مطهر ابا عبدالله الحسين(ع) شود.

وي افزود: روپوش مطهر مضجع شريف كه به همت بانوان هنرمند استان اصفهان در مدت قريب به سه سال تهيه شده از ۵ هزار مثقال مليله اصل، ۳۰۰ مثقال شمش طلا و ۱۰ نوع مختلف از سنگ‌هاي قيمتي اصل از جمله ياقوت و زمرد به وزن ۲۶ كيلوگرم، ۳۰ كيلوگرم مرواريد اصل همچنين ۲۰ بند از مرواريد، عقيق و فيروزه درشت آماده شده است.

رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات با اشاره به مضامين به كار رفته در اين اثر گفت: اسماء الله و نام ائمه معصوم به همراه عبارت «إنّ الحسين مصباح الهدى و سفينة النجاة» در ترنج و ۵ سبد گل نقش بسته است.

پلارك ادامه داد :همزمان با فرخنده ايام اعياد شعبانيه و براي نهمين بار گروه گل آرايي از ستاد بازسازي عتبات عاليات با اهداي بيش از ۸۰ هزار شاخه گل به گل آرايي حرم‌هاي مطهر خواهند پرداخت.



منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین