عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۵۲۳
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶
یادداشت/صادق اسدی
فرماندهان ما اسم عملیات را «الی بیت‌المقدس» گذاشتند یعنی خرمشهر را آزاد می‌کنیم و به سمت بیت‌المقدس پیشروی می‌کنیم. این نام دنیا را لرزاند. زمانی که دیدند توانستیم این فتح و بازپس‌گیری را انجام دهیم، بلافاصله به لبنان حمله کردند.
عقیق: دفاع مقدس نه یک حادثه خونین مانند سایر جنگ‌های بشری بلکه رویارویی دو طرز تفکر بشمار می‌رود. کش و قوس همیشگی در تاریخ بشریت که در نگاه آرمان گرایانه اسلامی از آن به‌عنوان خیر و شر یا به تعبیر امام خمینی(ره) جنگ کفر و اسلام یاد می‌شود. در اندیشه الهی حضرت امام(ره) صدور انقلاب اسلامی ما توسط همان جنگی رخ می‌دهد که نظام استکبار از آن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ملت ایران بهره جسته بود.

با چنین برداشتی از جنگ تحمیلی به خوبی می‌توان چرایی پرداختن به دفاع مقدس و توجه به ارزش‌های معنوی نهفته در آن را حتی پس از گذشت چند دهه از اتمام جنگ پاسخ داد و بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب از این «گنجینه عظیم» در فرهنگ‌سازی و برطرف کردن شبهات جوانان ایران و سایر ملت‌های اسلام و جهان استفاده کرد. درس‌آموزی از عبرت‌های تاریخی و ایستادگی و پایداری هوشمندانه در برابر نظام سلطه، حراست از استقلال و تمامیت ارضی کشور و هویت دینی و ملی، اتحاد و همدلی، در نهایت در فتح و آزادسازی خرمشهر متجلی شد و به صحنه ظهور قدرت نظامی ـ دفاعی جدیدی در منطقه راهبردی خاورمیانه شد.

در دستورات دینی مذهبی ما آمده است اگر امت و امامت در کنار هم باشند هیچ قدرتی توانایی شکستن این اتحاد را نخواهد داشت. عملیات بیت‌المقدس،‌عملیات سرنوشت‌سازی برای ایران اسلامی در دهه شصت بود. نقشه‌های شوم استکبار جهانی برای غلبه بر نظام نوپای انقلاب اسلامی خنثی و روحیه اعتماد به نفس، اتحاد و همدلی،‌ مقاومت و پیروزی و غرور و اقتدار ملی به ملت ایران بازگردانده شد و اضطراب،‌ ترس و درماندگی بر ارتش کفر و استبداد وارد آمد و معادلات پوشالی و عنکبوتی آن‌ها با این حماسه پاشیده گشت.

عملیات بیت‌المقدس در شرایطی نامگذاری شد که خرمشهر هنوز در دست عراق بود و ما تحریم اقتصادی و تجهیزاتی بودیم. فرماندهان ما اسم عملیات را الی بیت‌المقدس گذاشتند یعنی خرمشهر را آزاد می‌کنیم و به سمت بیت‌المقدس پیشروی می‌کنیم. این نام دنیا را لرزاند. زمانی که دیدند توانستیم این فتح و بازپس‌گیری را انجام دهیم، بلافاصله به لبنان حمله کردند و این نشان از اضطراب و دلواپسی آنان از این پیام داشت. این نشان از بلوغ فکری فرماندهان و بزرگان نظام ما دارد که برگرفته از آموزه‌های دینی است. یعنی طرف مقابل حق، کفر و شیطان است پس باشیطان همواره بایستی جنگید و کوتاه نیامد.

عملیات الی بیت‌المقدس عملیاتی بود که تا قبل از آن تمام تحلیلگران سیاسی و نظامی دنیا، عراق را پیروز جنگ می‌دانستند ولی بعد از این حماسه رسانه‌های بیگانه اعلام کردند که این جنگ پیروزی ندارد و البته تحلیل‌های نادرستی داشتند و مهمترین دستاورد حمله صدام که تصرف خرمشهر بود را رزمندگان ایران اسلامی بازپس گرفتند و این عملیات نقطه عطفی در دوران هشت سال دفاع مقدس ما شد آغازی برای رفتن به اهداف نهایی صدور انقلاب اسلامی، سقوط صدام و اعتلای نام بلند ایران در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و علمی جهان.

در خاتمه این کلام رهبری را سرلوحه امور خود قرار دهیم که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس،‌گنجینه‌های تمام نشدنی و ظرفیت‌های‌ عظیمی هستند که بایستی از آن‌ها برای نشر و گسترش فرهنگ و ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی در جامعه و جهان حداکثر استفاده را برد. یاد تمامی شهدای عملیات الی بیت‌المقدس و مدافعین شهید خونین شهر (خرمشهر)‌گرامی باد.

 

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین