عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۲۴۶
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸

عقیق: آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از روسای کلانتری‌ها و فرماندهان نیروی انتظامی با اشاره به اهمیت طرح بصیرت گفت: این دوره‌ها نقش موثری در افزایش دانسته‌ها و آگاهی افراد دارد.

 وی به عظمت قرآن اشاره کرد و ادامه داد: این کتاب الهی تذکر و یادآوری برای دل عقل است دلی که مرکز تمرکز بوده و قوای بدن از آنجا دستور می‌گیرد.

 این مرجع تقلید به بیانات امام علی (ع) در نهج البلاغه اشاره کرد و عنوان کرد: ایشان همواره افراد را به تفکر در احوالات گذشتگان و پیشینیان از جنس خودشان سفارش کرده و از آن‌ها می‌خواهد خود را عبرت دیگران نسازند به گونه‌ای عمل کنند که همواره ارزشمند و عزت‌مند باشند.

علوی‌گرگانی با بیان اینکه در همه جوامع اسلامی و غیراسلامی نیروی انتظامی فعالیت دارد، تصریح کرد: در صورتی که در سایه قرآن و مکتب اهل‌بیت (ع) باشید ارزش معنوی دارید در غیر این صورت شما نیز همانند افرادی بی‌ارزش می‌شوید.

 وی یادآوری و مطالعه نعمت‌های خداوند را نشان دهنده قدرت و عظمت او دانست و گفت: هر وجودی را که خداوند آفریده بهترین کیفیت را نیز عطا کرده است در واقع همه مخلوقات نشان از قدرتی عظیم است.

 این مرجع تقلید افزود: خلقت انسان از خاک و گل بوده است همان‌گونه که با آب در خاک درخت و گل می‌روید انسان نیز باید تعالیم الهی را فرا گیرد تا رشد پیدا کرده و به سعادت برسد.

 علوی‌گرگانی تصریح کرد: کسانی که نعمت‌های خدا را شکرگذاری نکرده و قدردان آن‌ها نیستند و از دستورات الهی شانه خالی می‌کنند، معرفت خدایی ندارند.

 وی طرح بصیرت را طرحی جامع دانست و گفت: طرح بصیرت روح، ایمان و معنویت را افزایش می‌دهد و اگر آدمی کاری را برای خدا و در راه او انجام دهد عاقبت بخیر و سعادتمند می‌شود.

منبع: فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین