عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۱۲۷
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
الشرق‌الاوسط در گزارشی درباره زائران لبنانی حضرت زینب(س) به بازگشت امنیت به زینبیه دمشق اعتراف کرده و عنوان کرده است فعالیت‌های تجاری محدودی در اطراف سیده زینب(س) آغاز شده است.

عقیق:روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی به ایجاد امنیت در سوریه و زینبیه دمشق اعتراف کرده و عنوان کرده است این روزها خط کاروان‌های زیارتی لبنان به سمت زینبیه افزایش بسیاری پیدا کرده است.

این روزنامه فرامنطقه‌ای متعلق به جریان سعودی، افزایش زوار حرم حضرت زینب(س) را در دو ماه گذشته عنوان کرده و آن را به بازپس‌گیری اطراف حرم حضرت زینب(س) و امنیت در مسیر بین‌المللی بیروت دمشق عنوان کرده است.

بنابر این گزارش این کاروان‌های زیارتی به صورت هفتگی از جنوب لبنان و ضاحیه بیروت عازم سوریه می‌شوند و استقبال گسترده‌ای از این کاروان‌ها که تنها یک روز در سوریه می‌مانند، شده است.

محمد که هر هفته به این زیارت می‌رود می‌گوید: حرکت از بیروت صبح آغاز می‌شود و استراحتی در این بین نیست تا اینکه شب به لبنان بازمی‌گردیم.

وی می‌افزاید: البته زیارت سوریه فعلا محدود به زیارت حضرت زینب(س) است و زیارت مقام حضرت رقیه(س) در دمشق و یا مقام سیده سکینه در داریا در برنامه‌ها وجود ندارد.

یک راننده اتوبوس نیز می‌گوید به حدی استقبال از این برنامه زیارتی بسیار است که از ظرفیت، کاروان‌داران خارج است و این افزایش موجب شده است قیمت این سفر به 50 هزار لیره لبنان، 33 دلار کاهش یابد.

بازگشایی مسیرهای زیارتی حضرت زینب(س) از ابتدای مارس(نیمه اسفند گذشته) برای لبنانی‌ها در حالی است که از 25 می 2012(اردیبهشت 91) بنابر درخواست سیدحسن نصرالله سفرهای زیارتی به سوریه متوقف شده بود.

البته عشق شیعیان لبنانی برای این زیارت به حدی است که به نوشته روزنامه الشرق الاوسط آنان حاضر شده‌اند بسیاری از مشکلات از جمله مراقبت‌های امنیتی گسترده از قبیل گذر از 9 پست ایست و بازرسی از ورود به لبنان تا مقام سیده زینب(س) و تشخیص هویت‌های طولانی را به جان بخرند.

بنابر گفته زائران بازگشته از سوریه اینک با بازگشت امنیت به اطراف سیده زینب و موج زیارت شیعیان لبنان فعالیت‌های تجاری اندکی هم در این منطقه شکل گرفته است اما هنوز هتل‌های این منطقه که پیش از بحران سوریه باز بودند درب‌های خود را باز نکرده‌اند.



منبع:فارس
211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین