عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۰۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۰
گزارش عقیق از هیئت نورالأئمه؛ بیست و سوم محرم:
در حدیث داریم: «بِنا عُرِفَ الله». کنارِ ما اهل بیت باشی ، معرفتت افزایش می یابد! پس اگر ما درست به این مسیر و رِیْلِ اهل بیت، معرفت پیدا کنیم مسیر را گم نمی کنیم.
مراسم بیست و سوم محرم الحرام در هیئت نورالأئمه برگزار شد. به گزارش عقیق در ابتدای این مراسم پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم، مداح اهل بیت جناب فاضل به مرثیه سرایی پرداختند. وی مرثیه خود را با ابیات زیر آغاز نمود:
 
چه می شود که شبی بِشْنَوم صدایت را
به درد گریه کنم، زخمِ روضه هایت را
 
بگو کجا زده ای خیمه؟ در کدامین دشت؟
به این دو چشم که طیّ کرده رد پایت را
 
زمانْ بدونِ تو امشب چه سرد می گذرد
بیا که گرم کنی مجلسِ عزایت را
 
گمان کنم که صدایت گرفته چون زینب
میانِ بغض صدا می زنی خدایت را
 
در ادامه این مراسم حجت الاسلام حسین الهی به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی در ابتدای سخنان خود گفت: ما روی غلتکِ هدایتیم! روی رِیْلِ تربیت معصوم(ع) قرار داده شده ایم. باید مواظب باشیم از این ریل خارج نشویم. آنها ما را از این مسیرخارج نمی کنند! قرار این است که تا آخرِ مسیر ما را ببرند. خیالتان راحت!
وی در ادامه بیان داشت: شناساییِ این فضا و این مسیر خیلی مهم است.
استاد الهی فرمود: باید این نکته را بدانید که ما در گرویِ معرفت هستیم. ما نیاز به معرفت داریم. این کِشِش که مثلاً من پا بِشم بِرَم فلان هیئت، عزاداری کنم؛ خب تا معرفت پیدا نکنی که چرا باید هیئت برَوَی، هیئت نمی روی. من تا معرفت پیدا نکنم، کِشِشی پیدا نمی کنم.
وی با بیان این نکته که تمامِ افعال و کارها تابع اراده است، بیان نمود: در همه موارد همین طور است. تابع ِ تصیمیم است همه چیز. تابعِ معرفت است. لذا بعضی از کسانی که معرفت دارند، در هر روز نمازِ هزار قل هو الله می خوانند! چون او یک اُفُق دیگری دارد می بیند.
استاد الهی در ادامه گفت: معرفت است که آدمی را بالا می برد. زینب(س) می فرماید: «ما رأیتُ إلّا جمیلاً». خب او چه دیده است؟؟!! در برابرِ چشمانِ زینب همه این اتفاقات افتاد، اما می گوید فقط زیبایی دیدم. خب او چه دیده و درک کرده است؟؟!! معرفت! وقتی کسی معرفت پیدا کرد این طور می شود!
حجت الاسلام الهی با تذکر این که نیرو و طاقت و همه افعالِ آدمی به سببِ معرفت است، بیان داشت: در حدیث داریم: «بِنا عُرِفَ الله». کنارِ ما اهل بیت باشی ، معرفتت افزایش می یابد! پس اگر ما درست به این مسیر و رِیْلِ اهل بیت، معرفت پیدا کنیم مسیر را گم نمی کنیم.
ایشان تذکر داد: این قالب را گم نکنید! از این قالب، سلمان و ابوذر و آیت الله بروجردی و سید طاووس و هزاران نفر از اولیاء بیرون آمده اند. پس قالب، قالبِ درستی است. با همین تکالیف ودستور ها؛ با همین نماز و هیئت و مودّت و صله ارحام و باقی دستورات دین، می توان سعادتمند شد.
استاد الهی با اشاره «برای خدا بودنِ همه کارها» بیان داشت : اگر عملی برای خدا نباشد فایده ندارد. به حسابت نوشته نمی شود.
وی خاطر نشان کرد: پس مؤمنی که در مسیر است، بر طبق راه دین پیش می رود. حال اگر مؤمن عقلش تیره و تار شد و داشت گمراه می شد، نور اهل بیت(ع) است که عقل را روشن می کند. راه را نشان می دهد.
استاد الهی در پایان فرمود: به ما اجازه داده اند مصیبت زده ی اهل بیت(ع) باشیم. مصیبت زده ی حسین(ع) باشیم. خب این افتخاری است که ما مصیبت زده آن بزرگوارانیم. این عمل قلبمان را روشن می کند. گریه خودش یک راه است. با همین می توانی تمام راه را بری!
 
 
کدخبرنگار:۲۱۲۱۱۳

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین