عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۰۴۶
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
مراسم هفتگی هیئت الرضا در شب میلاد امام جواد علیه السلام برگزار شد
خدا کند که ما از ریزش های مسیر ولایت نباشیم. مبادا یک جایی جبهه حق و ولایت که ثمره زحمت شیعیان امیرالمؤمنین(ع) و شهدا هستند مصلحت اندیش شویم و پای کار نیاییم.

عقیق: مراسم هفتگی هیئت الرضا همزمان با شب میلاد امام جواد و حضرت علی اصغر علیهماالسلام برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین صمدی سخنرانی کرد و مداحی حاج عبدالرضا هلالی و کربلایی وحید یوسفی در حسینیه امام موسی بن جعفر(ع) برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام صمدی را بخوانید؛

*همیشه حق و باطل مشتری های خودش را دارد. هر کسی مشتری یک وادی است .تقابل بین حق و باطل همیشه بوده است. اما باطل هیچ موقع پرچم باطل به دست نمی گیرد و نقاب حق را همیشه بر چهره می زند ولی هیچ موقع نمی گوید که من باطل هستم .

*در جبهه حق در همه درجات آدم وجود دارد. یک نفر ضعیف است و یک نفر متوسط و یک نفر قوی است.در خود جبهه حق یک عده ای هستند که التزام به حق مطلق دارند و می گویند خدای حق تعالی هر چه بگوید ما گوش می کنیم.اما عده ای هستند که اینان دم از حق می زنند تا مادامی که حقوق و منافع خودشان تأمین شود و می گویند که حق گرفتنی است و باید حقم را بگیرم. اگر خدای متعال و پیامبر بگویند که باید یک جاهایی از حق خود بگذری در آن صورت ریزش ها شروع می شود.اینان محبت  به دنیا دارند.

*در زمان حضرت امیر هم همین طور بود.شاخص حق خود امیرالمؤمنین است.اینان کسانی بودند که پای علی ایستاندند و یک جایی گفتند بس است دیگر کار به ما نداشته باشید. اینان دم از حق و علی می زدند.

* حسین(ع) را کسانی کشتند که علی را دیده بودند. اینان قدر علی و ولایت را نداستند و خدا لکه ننگی بر دامانشان می گذارد و تا قیام قیامت این لکه پیچارگی و بدبختی برای آنهاست و حسین کش شدند. اینان کسانی بودند که در جبهه حق بودند ولی ریزش پیدا کردند. اینان در کربلا رسوا شدند.

*خدا غربالگری می کند. در امتحانات ریزش می کنند تا خوب ها معلوم شوند. خدا در سوره مبارکه بقره یک عده را مؤمن معرفی می کند و یک عده هم کافر هستند اما یک تعداد زیادی از آیات درباره منافقین است. کسانی که ابتدا خوب بودند ولی به جبهه منافق رفتند. منافق جماعت از پشت خنجر می زند و خیلی خطرناک هستند.

*یکی از بزرگترین ریزش هایی که در جامعه شیعه اتفاق افتاد فتنه واقفیه بود.اینان کسانی بودند که به آقا موسی بن جعفر(ع) نزدیک بودند و مورد اعتماد آقا موسی بن جعفر(ع) بودند. رو در روی امام رضا(ع) ایستادند و ولایت ایشان را قبول نکردند. زمانی که حضرت جواد(ع) به دنیا آمدند شرایط سیاسی و اجتماعی جامعه طوری بود که شبهه ای که نسبت به امامت امام رضا بود برطرف شد و از این رو امام رضا(ع)  چندین بار فرمودند که نوزادی با برکت تر از حضرت جواد(ع) متولد نشده است. اما جبهه نفاق کسانی بودند که واقفی شدند و دم از ولایت می زدند و سهم خواهی از انقلاب کردند. و مشکل درست کردند و کار را به جایی رساندند که  امام رضا(ع)، امام رئوف، اینان را لعن و نفرین کردند.جبهه نفاق کار می کند و جعل می کند و مطلب به خورد مردم می دهد. اهل خانواده امام رضا هم با فتنه واقفیه بازی خوردند. کسی که در مقابل حق و امام نور قرار بگیرد بیچاره است و گرفتار نار می شود.

* در عصر امام عصر(ع) هم امتحان می شویم. عرفان های کاذب زیاد شده است و باید حواسمان باشد. جوان ها را از پای منبر امام حسین بر می دارند و تشویق می کنند در این جلسات شرکت کنند. اصل را می زنند روزه و نماز و پای حق ایستادن را می گیرند و می گویند که اخلاق خوب داشته باش. دل صافی داشته باش.

* خداوند متعال امام زمان را حفظ کرده است. الان چه کسانی سرباز برای حضرت مهدی(عج) جمع می کنند. چند نفر سر سفره امام زمان نشسته اند و صاحب سفره را می شناسند. چرا مهدی فاطمه باید غریب باشد. چرا امام زمان از بعضی از ماها فراری است. این امتحان نیست؟ این امتحانات زیاد است و قبل از ظهور حضرت مهدی(ع) باید غربال گری صورت بگیرد.

* خدا کند که ما از ریزش های مسیر ولایت نباشیم. مبادا یک جایی جبهه حق و ولایت که ثمره زحمت شیعیان امیرالمؤمنین(ع) و شهدا هستند مصلحت اندیش شویم و پای کار نیاییم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین