عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۰۳۳
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
در مراسمی با حضور هیئت رئیسه دانشگاه هنر اسلامی تبریز و مسئولان ستاد بازسازی عتبات آذربایجان‌شرقی کارگاه ساخت این ضریح در دانشگاه هنر اسلامی تبریز افتتاح و ساخت آن آغاز شد.

عقیق:در مراسمی با حضور هیئت رئیسه دانشگاه هنر اسلامی تبریز و مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان آذربایجان‌شرقی کارگاه ساخت این ضریح در پردیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز افتتاح و ساخت آن آغاز شد.

محمدعلی کی‌نژاد عضو شورایعالی انقلاب فرهنگیدر این مراسم با بیان مظلومیت اهل بیت (ع) به عشق و وفاداری ایرانیان به ائمه اطهار اشاره کرد و افزود: امیدواریم همکاران دست اندرکار این طرح با آمیختن هنر اسلامی به حب زینب کبری (س) و انس و ارادت به این خاندان اثری بدیع و جاودانه به مسلمانان جهان و بارگاه متبرکه ایشان هدیه کنند.

رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز افزود: طراحی و ساخت ضریح تل زینبیه که فاز مطالعاتی آن از بهمن ماه 1392 آغاز شده است حدود یک سال به طول می‌انجامد.

وی تصریح کرد: ساخت کامل این ضریح طی تفاهم نامه‌ای توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان آذربایجان‌شرقی به دانشگاه هنر اسلامی تبریز واگذار شده است و در نوع خود تجربه‌ای جدید است چرا که برای اولین بار در کشور یک دانشگاه  متولی ساخت ضریح اماکن متبرکه می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به عملیات و نحوه ساخت آن گفت: جنس این نیم ضریح نقره، طلا و چوب ساج پیش‌بینی شده است و در ساخت آن از فنون مختلف قلمزنی، مینای روی فلز، خاتم کاری، منبت روی چوب و تمامی فنونی که در رشته های مختلف هنر اسلامی تدریس می‌شوند استفاده می‌شود.

 

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین