عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۹۰۷
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹
سخنرانی حجت الاسلام علی اکبری در دبیرستان علوم و معارف ثامن الائمه
اخیرا باب شده است در زمان ما همه مسئولیت را بر گردن این و آن می اندازند، از قبل هم اینطور بوده است، این می اندازد گردن مادر او می اندازد گردن پدر ، می اندازد گردن برادر...
گزارش تصویری



عقیق: حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری با حضور در جمع دانش اموزان و معلمین دبیرستان علوم و معارف اسلامی ثامن الائمه به سخنرانی پرداخت.

این مراسم در آخرین روز درسی این مجموعه برگزار شد.


نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام حاج علی اکبری را بخوانید:

*در اسلام ناب محمدی، مومن مجاهد مورد تایید است، دو نوع مومن وجود دارد، یکی مومن مجاهد و دیگری مومن قاعد.

*آن چیزی که مورد پسند خداوند متعال است، انسان مومن مجاهد است، یعنی آن کسی که ایمانش در همه جنبه های زندگی اش جاری است و بر محیط اطراف خود متجلی است، یعنی بر اطراف خودش تاثیر گذار است.

*مومن قاعد یا همان نشسته، اهل ایمان است ولی بر محیط اطرافش تاثیر گذار نیست.

* اولیای خدا ترسیمی که دارند از شیعیان مومن مجاهد است، مومن مجاهد یا شهید است یا منتظر شهادت است.

*پیامبر فرمودند: اگر کسی در حالی بمیرد که در زندگی با دشمنان خداوند جهاد نکرده باشد یا حداقل خودش را آماده نکرده باشد، پس او در حالت نفاق مرده است.

 * اخیرا باب شده است در زمان ما همه مسئولیت را بر گردن این و آن می اندازند، از قبل هم اینطور بوده است، این می اندازد گردن مادر او می اندازد گردن پدر ، می اندازد گردن برادر ، می اندازد گردن مدرسه، که آخرش چه بشود؟ این بشود که اگر تو به جایی نرسیدی بگویی همه مقصرند جز خودم، به آنجایی که باید برسیم، عقبه اش را درست کرده ایم، همه را پخش می کنیم بر سر این و آن. جمله ای می گوید امام علی علیه السلام در نامه 31 نهج البلاغه که: اگر خودت بخواهی میرسی، نخواهی اگر همه عالم بخواهند نخواهی رسید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین