عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۸۸۰
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
جمعي از خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) با حضور در دفتر نمايندگي بعثه‌ مقام معظم رهبري در كربلا با حجت‌الاسلام والمسلمين اسكندري نماينده بعثه‌ رهبر معظم انقلاب در عراق ديدار و گفت‌وگو كردند.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمين رضا اسكندري در ديدار جمعي از خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) كه براي زيارت اعتاب مقدسه عراق راهي كربلا شده‌اند، خواستار ارتباط بيشتر عتبه‌هاي مقدس امام علي (ع)، امام حسين (ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) و همچنين عتبه مقدس كاظمين و سامراء با آستان مقدس رضوي شد.
وي ارتباط اعتاب مقدسه عراق با حرم مطهر رضوي را در قالب رفت و آمد زيارتي خدام اين حرم‌هاي مطهر به مشهد مقدس و نيز تشرف خادمان امام رضا(ع) در حرم‌هاي مطهر نجف، كربلا و كاظمين را بسيار ارزشمند خواند و بر تلاش بيشتر در راستاي برقراري انس و الفت ميان دو ملت ايران و عراق امر تأكيد كرد.
مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق با بيان اينكه مردم اين كشور ارادت ويژه‌اي به امام رضا (ع) دارند و اين امر را از نامگذاري فرزندانشان به نام مبارك ايشان مي‌توان درك كرد، اظهار داشت: در سال
۹۲ بيش از دو ميليون زائر عراقي براي زيارت مشهد مقدس و قم راهي ايران شدند.
وي با توجه به توطئه‌هاي استعمارگران به ويژه آمريكا و انگليس در ايجاد اختلاف بين مسلمانان با هدف ادامه ظلم و ستم به جهان اسلام بر تقويت احترام و محبت متقابل مردم ايران و عراق براي خنثي نمودن اين توطئه‌ها تأكيد كرد و گفت: هرچه در ايران به زائران عراقي بيشتر محبت كنيم، قدم‌هاي مؤثرتري در ارتباط ميان دو ملت بر داشته‌ايم.

حجت‌الاسلام والمسلمين اسكندري افزود: مردم متدين عراق ارادت و محبت خود را به ساحت مقدس اهل بيت (ع) در طول سال به ويژه در ايام اربعين با طي مسافت‌هاي طولاني و پذيرايي از زائران اباعبدالله (ع) به خوبي نشان داده‌اند، بايد به آنها بيشتر محبت كنيم تا ائمه اطهار (ع) از ما راضي باشند.
احمد واعظي از مداحان اهل بيت (ع) نيز كه در اين ديدار جمع خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) را همراهي مي‌كرد، خواستار معرفي خدام حرم‌هاي مطهر در سرزمين عراق شد تا با برنامه‌ريزي كه در مشهد مقدس انجام مي‌شود، مسؤولان امر در راستاي تحكيم اين ارتباط تلاش كنند.









211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین