عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۸۷۴
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۲
با سخنرانی آیت‌الله حسینی‌بوشهری
سرپرست قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه از برگزاری پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث خبر داد و گفت: این مسابقات 18 و 19 اردیبهشت در موسسه تحقیقاتی رازی استان البرز برگزار خواهد شد.

عقیق: حجت‌الاسلام علی مقنی نصرآباد از برگزاری پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث خبر داد و گفت: این مسابقات 18 و19 اردیبهشت در موسسه تحقیقاتی رازی استان البرز برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: مرحله مقدماتی این مسابقات در رشته‌های حفظ قرآن، قرائت قرآن، تفسیر قرآن، معارف حدیث و حفظ حدیث با شرکت 6 هزار نفر از طلاب از حوز‌ه‌های علمیه سراسر کشور در اسفند ماه سال گذشته برگزار شده بود.

مقنی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان رشته حفظ قرآن در بخش‌های حفظ یک جزء، 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم و همچنین در رشته‌ قرائت در بخش‌های ترتیل و قرائت تحقیق به رقابت پرداختند.

وی با بیان اینکه پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن و حدیث برای رشته‌های حفظ کل،‌ 20 جزء و قرائت برگزار می‌شود، گفت: در مرحله مقدماتی این رشته‌ها بیش از 200 نفر شرکت کرده بودند که 44 نفر از آ‌نها به مرحله کشوری راه یافتند.

مسئول ستاد مسابقات کشوری قرآن و حدیث تصریح کرد: بخش ویژه این دوره از مسابقات که برای نخستین بار در سطح کشور برگزار می‌شود بخش تلاوت معنا محور است که به صورت مستقل نیز داوری خواهد شد.

وی افزود: تلاوت معنا محور پیرو مطالبات مقام معظم رهبری که به کرات تاکید کرده بودند قاریان قرائت موثر همراه با القای معنایی داشته باشند در سطح کشور برگزار شد که در آن به جای توجه به بعد موسیقیایی تلاوت به تدبر در مفهوم آیات قرآن کریم نگاه ویژه شده است.

مقنی خاطرنشان کرد: هدف برگزاری این مسابقات را ترویج و توسعه انس دائمی با قرآن و حدیث در بین طلاب علوم دینی، حفظ و تدبر در معارف قرآنی و شناسایی نخبگان قرآنی اعلام کرد و افزود: از برنامه‌های حاشیه‌ای این مسابقات برپایی کارگاه‌های آموزشی قرآن و حدیث، کرسی تلاوت و ‌مشاوره‌های قرآنی است.

وی گفت: افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن و حدیث چهارشنبه 18 اردیبهشت ساعت 8 صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام سید اکبر موسوی امام جمعه کرج و اختتامیه آن جمعه 19 اردیبهشت ساعت 18 تا 20 با سخنرانی آیت‌الله حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه برگزار خواهد شد.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین