عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۷۷۰
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
مجموعه درس گفتارهای حجت‌الاسلام ربانی گلپایگانی به نمایشگاه کتاب رسید
چهار عنوان کتاب جدید انتشارات حکمت اسلامی در ارتباط با مباحث امامت و منطق صدرایی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شد که یکی از آن‌ها «امامت در پرتو عقل و وحی» مجموعه درس گفتارهای حجت‌الاسلام علی ربانی گلپایگانی است.

عقیق: انتشارات حکمت اسلامی که وابسته به مجمع عالی حکمت اسلامی است، آثار جدیدش را به نمایشگاه کتاب رساند، نخستین این آثار «امامت در پرتو عقل و وحی» شامل مجموعه درس گفتارهای حجت الاسلام علی ربانی گلپایگانی است که در خود مجمع عالی تدریس شده است.

اثر دیگر «بررسی حدیث معرفت امام از منظر فریقین» اثر استاد زهادت و دیگر اثر «منطق صدرایی؛ شرح التنقیح فی المنطق» حجت‌الاسلام عسگری سلیمانی امیری است.

براساس این گزارش، کتاب «حکمت صدرایی شرح و تعلیقه بر شواهد الربوبیه» اثر حجت‌الاسلام حسن معلمی است.

کتاب «شواهد الربوبیه» خیلی مختصر مباحث ملاصدرا را بیان کرده، در این اثر تلاش شده از کتاب‌های مختلف صدرا گزیده عبارات و توضیحات را آورده و غنی شود و غرض هم این است که اگر کسی شواهد را با این روش مطالعه کرد، نیازی به 9 جلد اسفار برای تحصیل و تحقیق نداشته باشد.

به گفته خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی قرار بر این است تا از این چهار کتاب در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شود، همچنین نشست علمی «ظرفیت شناسی فلسفه اسلامی برای علوم انسانی» روز پنج شنبه 18 اردیبهشت ماه جاری با حضور حجج اسلام حمید پارسانیا و مسعود آذربایجانی در سالن سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، آثار انتشارات حکمت اسلامی در غرفه بوستان کتاب (سالن عمومی، انتهای راهرو 6) و غرفه مؤسسه حکمت و فلسفه ایران (سالن عمومی، راهرو 28، غرفه 16) عرضه می‌شود.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین