عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۷۳۷
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
گزارشی از آماده سازی مساجد برای اعتکاف
کجایند رجبیون ندایی است که این روزها شنیده می‌شود، پیامی از رسول خدا و پیشوایان دینی که همه را به اهمیت فضیلت این ماه دعوت می‌کنند و اعمال ماه رجب نظیر اعتکاف درمساجد را مورد تاکید قرارمی دهند.

عقیق: با آغاز ماه رجب و در پیش بودن مراسم پرفیض اعتکاف در سه روز 13 - 14 و 15 رجب،‌ مساجد که به عنوان اصلی‌ترین میزبان معتکفین مطرح هستند این روزها در تکاپوی آماده سازی شرایط مناسب برای پذیرایی از اعتکاف کنندگان قرار دارند.


اعلام آمادگی حدود چهار هزار مسجد در سراسر کشور برای میزبانی از معتکفین اولین گام برای برگزاری این مراسم در خانه‌های خداست که بنا به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی توسط مردم به صورت خودجوش انجام می‌شود و هیئت امنای مساجد نیز از این برنامه فرهنگی حمایت می‌کنند.


از سوی دیگر به دلیل استقبال مردمی برای حضور در مراسم اعتکاف ثبت نام از کسانی که داوطلب حضور در این مراسم پرفیض هستند از چند روز قبل آغاز شده است و زمان آن فرا رسیده که مساجد بهار را در بهار تجدید کنند و با آماده سازی محیط خود برای پذیرایی از مومنین معتکف، روحی تازه به کالبد معنوی خانه‌های خدا بدمند.


حضور پر شور جوانان در مراسم اعتکاف همواره از جلوه‌های ویژه این مراسم معنوی است تا به آنجا که بسیاری از مساجد از با شروع اردیبهشت ماه اقدام به ثبت نام متقاضیان کرده‌اند. اکبر مقدم مسئول پایگاه بسیج مسجد امام زمان(عج) که طی چندین سال اخیر میزبان مراسم اعتکاف بوده‌است، در گفتگو با شبستان عنوان می‌دارد: شاید یک ماهی باشد که بسیجیان پایگاه شهید عبدالهادی مسجد امام زمان(عج)‌ مشغول آماده سازی مقدمات برگزاری مراسم اعتکاف در این مسجد هستند.


مقدم در ادامه می‌‌افزاید: معنوی سازی محیط مسجد یکی از این امور است که با نصب پرچم‌ها و اعلامیه‌هایی با مضامین مذهبی و ادعیه‌های مختلف بر آن شدیم تا محیط مسجد را بیش از پیش از نظر جلوه‌های بصری آماده برگزاری مراسم اعتکاف کنیم.


تهیه سحری و افطار معتکفین در کنار پیشبینی سخنرانی‌ها، مداحی‌ها و اموری از این دست، از جمله فعالیت‌هایی است که نه تنها از سوی دست اندرکاران مسجد امام زمان(عج) بلکه از سوی تمامی مساجد داوطلب برگزاری مراسم اعتکاف، این روزها با جدیت تمام دنبال می‌شوند.


هرگز نمی‌توان همه زمان‌ها را برابر دانست. همان طور که نمی‌توان همه مکان‌ها را برابر دانست، اعتکاف نیز زمان پر کشیدن دل‌های مومنین به سوی معبودی کریم و بخشاینده است که در بهترین مکان‌های عالم یعنی در مساجد به عنوان خانه‌های خدا برگزار می‌شود.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین