عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۷۳۲
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۸
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با بيان اينكه بيش از ۵۰ هزار سايت و ۵۰ شبكه ماهواره‌اي عليه مباني اعتقادي شيعه فعاليت مي‌كنند، بر استفاده از قرآن در راستاي پاسخ‌گويي به شبهات مطرح شده از سوي دشمنان دين تأكيد كرد.

عقیق:حجت الاسلام اويسي، سخنران نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در جمع پرشور زائران قمر بني هاشم (ع) در سرداب حرم مطهر، با اشاره به ارتباط قرآن با وجود مقدس حضرت سيدالشهدا (ع) به چهار شبهه كليدي كه دشمنان اسلام و بشريت درباره ايشان مطرح مي‌كنند، پاسخ داد.
وي از علم امام به شهادت، تاريخچه عزاداري براي امام حسين (ع)، فلسفه عزاداري براي آن حضرت و توسل به حضرات معصومين به عنوان چهار موضوعي نام برد كه دشمنان درباره آن شبهه مي‌كنند و در اين زمينه با اشاره به سخني از رهبر معظم انقلاب، تنهاترين و مؤثرترين راه پاسخ‌گويي به شبهات را تعمق بخشيدن به جلسات مذهبي عنوان كرد.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با بيان اينكه بيش از
۵۰ هزار سايت و بيش از ۵۰ شبكه ماهواره‌اي عليه مباني اعتقادي شيعه فعاليت مي‌كنند، بر استفاده از قرآن در راستاي پاسخ‌گويي به شبهات مطرح شده از سوي دشمنان دين تأكيد كرد و افزود: دشمنان حقيقت قرآن را نمي‌فهمند.
وي با اشاره به آيه
۳۵ سوره مائده كه مي‌فرمايد «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسيلَةَ وَ جاهِدُوا في‏ سَبيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ»، خاطرنشان كرد: خداوند متعال در اين آيه به انسان‌ها دستور تقوا داده است، زائر امام حسين (ع) بايد قدر خود را بداند كه اگر بداند چه جايگاهي دارد، ديگر گناه نمي‌كند.
وي با بيان اينكه در آيه
۳۵ سوره مائده آمده است كه براي تقرب به خدا با وسيله بياييد، گفت: وسيله مصاديقي دارد و يكي از مهم‌ترين مصاديق اهل بيت (ع) هستند كه علماي سنت نيز بر آن تصريح كرده‌اند.
حجت الاسلام اويسي همچنين با اشاره به آيه
۳۷ سوره بقره، ابراز كرد: آدم ابوالبشر با كلماتي كه خدا به او ياد داد، خدا را به اسماي مقدس محمد، علي، فاطمه، حسن و حسين قسم داد تا خطاي او را ببخشد كه خداوند متعال به واسطه اين اسامي مقدس از خطاي او گذشت و توبه‌اش را پذيرفت.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین