عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۶۹۲
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱
"مرکز تخصصی نماز"، در جهت گسترش فرهنگ نمازخوانی موفق به برگزاری بیش از ۴۰۰۰ نشست خانواده در طرح هایی همچون مفتاح، معراج و محراب و... شده است

عقیق: در حاشیه سالن کودک نمایشگاه کتاب، محمودی یکی از مبلغان مذهبی گفت: 3 سال از شروع فعالیت مرکز تخصصی نماز می‌گذرد و طی این مدت توانسته‌ایم با هدف قرار دادن گروه‌های سنی کودک و نوجوان و همچنین مقاطع دبیرستان، راهنمایی و دانشگاه‌ها، در گسترش فرهنگ نماز اقداماتی انجام دهیم. که از این دست می‌توان به برگزاری طرح محراب برای بانوان، معراج در حوزه‌های علمیه ومفتاح دانشجویی اشاره کرد.

محمودی نحوه ارتباط گیری گروه‌های مختلف هدف را با ستاد تخصصی نماز سایت پرمخاطب مرکز دانست و اظهار داشت: مدیر ستاد اقامه نمازدر هر استان یکی از مشاورین استاندار محسوب می‌شود؛ وی با بررسی شرایط موجود در فضای کارمندی، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها نیاز سنجی کرده و با ارسال نامه‌ای به مرکز نیاز به مبلغ مذهبی را در این حوزه‌ها اعلام می‌کند.

این مبلغ مذهبی در پاسخ به علت انتخاب سالن کودک برای تبلیغ گفت: نقطه حساس هر خانواده‌ای فرزندانش محسوب می‌شوند و نقطه تمرکز ما نیز کودکان و نوجوانان هستند چراکه هر آنچه در این سن بر ذهن ودل کودک بنشیند قطعا تا سال‌ها بعد پاک نخواهد شد، با این پیش فرض ما در سالنی قرار داریم که خانواده‌ها به خاطر تربیت کودکانشان با صبر بیشتری در مقابل غرفه‌ها توقف می‌کنند و این فرصت راایجاد می‌کنند تا به شکل غیر مستقیم و ازروش تربیت نامرئی وارد فضای کودک و نوجوان شویم مضاف بر اینکه خود خانواده‌ها نیز در این فرصت کوتاه مخاطبان ما محسوب می‌شوند.

مسوول غرفه آسمانی بیان کرد: مخاطبان ما لزوما خانواده‌های مذهبی نیستند و به کرات دیده شده قشرهای مختلف جامعه برای رفع نگرانی‌های دینی و تربیتی خود قدم به این غرفه گذاشته‌اند.

وی در ادامه از فعالیت‌های جانبی غرفه خبر داد و گفت: همه روزه عمو غزالی روحانی نام آشنا برای بچه‌ها مسابقاتی را برگزار می‌کند و در طول اجرا مفاهیمی دینی و احکام را به آنان آموزش می‌دهد.

وی روش انتقال مفاهیم توسط عمو غزالی را «ساندویچی» خواند و گفت: عمو غزالی با این روش مبتنی بر بازی، تفریح و پرده خوانی تعداد زیادی از بچه‌ها را در غرفه نگه می‌دارد و در این فرصت کوتاه نکته‌ای را در ذهنشان ثبت می‌کند.

گفتنی است؛ تمام بازی‌ها و شیوه بیان آن‌ها توسط کار‌شناسان دینی و متخصصان کودک در اتاق فکر بررسی می‌شود و سپس به مرحله اجرا در می‌آید.
محمودی از سفرهای گروه مرکز تخصصی نماز به بیروت، لبنان، مکه و... خبر داد و گفت: عمو غزالی تنها روحانی‌ای بود که با لباس روحانیت در این کشور‌ها حاضر شد و به اجرای برنامه‌های خود پرداخت.

سالن محصولات جانبی شخصیت‌های بومی در خیابان 27 ضلع شمالی مصلی در بخش جنبی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به همت حوزه هنری کودک و نوجوان برپا شده است.

 

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین