عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۴۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳
دیروز پیکر مطهر ۲ شهید گمنام تازه تفحص شده در بوستان ۱۷ شهریور با حضور عموم مردم شهید پرور تهران به خاک سپرده شد.
عقیق: روز جمعه 12 اردیبهشت ماه93 پیکر مطهر دو شهید گمنام تازه تفحص شده در بوستان 17 شهریور با حضور عموم مردم شهید پرور تهران به خاک سپرده شد.

پیکر مطهر این دو شهید 18 و 22 ساله که هر دو در عملیات خیبر و در جزیره مجنون به شهادت رسیده بودند بعد از گذشت 30 سال به خاک کشور بازگشت. طی مراسمی با شکوه پیکر این دو شهید در منطقه 18 تهران تشییع شد. این مراسم با حضور حجت الاسلام یاسینی امام جمعه خاور شهر، لاله افتحاری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، سردار سید محمد باقرزاده فرمانده جستجوی کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، نوروزی شهردار منطقه 18 تهران، سرهنگ اسدی سر کلانتری پنجم و سرهنگ لطفعلی خانی فرمانده ناحیه مسلم ابن عقیل و عموم مردم شهید پرور تهران برگزار شد.

 این مراسم صبح روز جمعه در مسجد الغدیر واقع در میدان الغدیر یافت آباد آغاز شد. در این مراسم پیکر مطهر دو شهید گمنام روی دستان مردم به سمت بوستان 17 شهریور واقع در خیابان 17 شهریور، خیابان شهید وثوقی (پایین تر از مهرآباد جنوبی) تشییع شد. مراسم تشییع با ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) توسط مداح اهل بیت جواد حیدری همراه بود و مردم تهران پیکر این شهدای گمنام را به سمت بوستان بدرقه کردند.

بعد از اقامه نماز به امامت حجت الاسلام یاسینی امام جمعه خاور شهر بر پیکر مطهر شهیدان، سردار باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح و حجت الاسلام یاسینی سخنرانی کردند. سردار باقرزاده طی سخنانی در جمع مردم و در مراسم خاکسپاری با اشاره به تاثیر گذاری تدفین شهدا در مکان‌های مختلف گفت: مزار شهدا فقط برای فاتحه و عزاداری نیست بلکه این اماکن باید مکانی برای اشاعه رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، اشعار دفاع مقدس، خاطرات و روایت وصیت نامه های آنان باشد. تدفین شهدا در پارک ها و مکان های مختلف بسترساز یک فضای معنوی است که باید قدر آن را دانست.

سپس مراسم خاکسپاری آغاز شد و شهدا در بوستان 17 شهریور به خاک سپردند.

این شهدا طی عملیات تفحص اخیر توسط نیروهای کمیته جستجوی مفقودین در مناطق عملیاتی فاو، مجنون و شرق دجله کشف شده‌‌ و در 24 اسفندماه92 در مرز شلمچه مبادله شدند.

 

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین