عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۳۱۹
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
هفت اثر جدید از آثار مرجع عالیقدر و فقیه اخلاقی حضرت آیت الله العظمی مظاهری به همّت انتشارات موسسه فرهنگی مطالعاتی الزّهرا(س) تولید و منتشر شد.

عقیق:هفت اثر جدید از آثار مرجع عالیقدر و فقیه اخلاقی حضرت آیت الله العظمی مظاهری به همت انتشارات مؤسّسۀ فرهنگی مطالعاتی الزّهرا(س) تولید و منتشر شد.

و به نقل از دفتر رئیس حوزه علمیه اصفهان، 7 اثر جدید از آثار مرجع عالیقدر و فقیه اخلاقی حضرت آیت الله العظمی مظاهری به همّت انتشارات مؤسّسۀ فرهنگی مطالعاتی الزّهرا(س) تولید و منتشر شد و در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز عرضه می‌شود.

کتاب «صبر، کیمیای سعادت انسان»، حاصل بیانات اخلاقی آیت الله العظمی مظاهری با موضوع «صبر» است

ایشان در این مباحث، صبر را به سه قسم کلّیِ «صبر فردی»، «صبر خانوادگی» و «صبر اجتماعی» منقسم کرده‌اند و با این تقسیم‌بندیِ کلان، نقش صبر و استقامت را در تمام شئون زندگی، برای دستیابی عملی به سعادت و رستگاری انسان، به تصویر کشیده‌اند.

این کتاب، در قطع رقعی و در 288 صفحه تنظیم شده است.

کتاب «معاد، سرنوشت جاودانۀ انسان» که حاصل بیانات اخلاقی، اعتقادی معظّم‌له است، مباحث کلّی معاد، به‌گونه‏اى برگزیده و بیان شده است که نیاز کمترى به مقدّمات پیچیدۀ علمى و توضیحات فنّى فراوان داشته باشد و همچنین اکثر قریب به اتّفاق مطالب، با تکیه بر آیات قرآن کریم و با شواهد قرآنى و روایی بیان شده است.

این کتاب، دارای 224 صفحه است و در قطع رقعی تنظیم شده است.

کتاب «پاسخ به پرسش‌های ازدواج و خانواده»، حاصل گردآوری مجموعه‌ای از سؤالات واصله از سوی اقشار مختلف مردم با موضوع ازدواج و خانواده، به محـضر ‌آیت ‌‌الله‌ العظمی ‌‌مظاهری و پاسخ‌های معظّم‌‌له است که با رعایت اختصار در پاسخ‌ها و همچنین ارائۀ راهکارهای کاربردی و عملی‌، به مخاطبان گرامی ارائه می‌شود.

این کتاب در قطع رقعی و در160 صفحه ارائه شده است.

کتاب «پاسخ به پرسش‌های جوانان»، حاصل گردآوری مجموعه‌ای از سؤالات جوانان و نوجوانان، با تحصیلات و موقعیّت اجتماعی مختلف است که از طریق نامۀ کتبی یا از طریق پایگاه اطّلاع‌رسانی، به‌محـضر آیت ‌‌الله‌ العظمی ‌‌مظاهری ارسال داشته و پاسخ‌های کتبی معظّم‌‌له را دریافت کرده‌اند.

برخورداری از بیانی ساده و روان و نیز رعایت اختصار در پاسخ‌ها و همچنین ارائۀ راهکارهای کاربردی و عملی‌ در پاسخ به سؤالات، از ویژگی‌های اثر حاضر است.

این اثر ارزشمند، در 128 صفحه و در قطع رقعی، تنظیم شده است.

کتاب «مشق اخلاق(دفتر پنجم)»، حاوی توصیه‌های کوتاه معنوی، برگرفته از آثار و گفتارهای اخلاقی حضرت آیت الله العظمی مظاهری است.

هر دفتر از این مجموعه، مشتمل بر چهل فراز پندآموز، مزیّن به آیات نورانی قرآن کریم و روایات گهربار اهل‌بیت(س) است و با بیانی روان و دل‌نشین، به رشتۀ تحریر درآمده است.

دفتر پنجم مجموعۀ مشق اخلاق در قطع خشتی کوچک و در 108 صفحه تنظیم شده است.

نرم‌افزار«تفسیر اخلاقی سورۀ لقمان»، حاوی صوت 31 جلسه از جلسات درس تفسیر حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری است.

طراحی این نرم‌افزار به‌گونه‌ای است که در  انواع دستگاه‌های MP3 قابلیّت اجرا و پخش دارد. همچنین صوت جلسات، در قطعات 10  دقیقه‌ای جداسازی و تنظیم شده است تا شنیدن آن به ویژه در خودرو، با سهولت بیشتری همراه باشد.

نرم‌افزار فقهی «کتاب النّکاح»، شامل صوت و متن کامل 244 جلسه از دروس خارج فقه معظّم‌له بوده که در سال‌های 1390 تا 1392 در حوزۀ علمیۀ اصفهان، در جمع کثیری از فضلاء و اساتید این حوزه القاء شده و اینک در یک «DVD» به صورت کتابخانۀ دیجیتال و نرم‌افزار چندرسانه‌ای تنظیم و تولید شده است.

آثار مزبور به همراه حدود هفتاد اثر نوشتاری و نرم‌افزاری دیگر از حضرت آیت الله العظمی مظاهری، در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، ارائه می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این آثار از دهم تا بیستم اردیبهشت 1393 به شبستان مصلای امام خمینی«قدّس‌سرّه»، راهرو 27، غرفه شماره 25 مراجعه یا با شماره تلفن 4463671-0311 (مرکز نشر آثار معظّم‌له) تماس حاصل کنند.

 

منبع:تسنیم

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین