عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۲۹۹
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
قبور ايراني‌ها در قطعه ۹ قبرستان وادي‌السلام در اندازه ۱۵×۲۰ متر و ظرفيت ۲۸۰ قبر، جنب قطعه خاكسپاري شهداي بدر قرار دارد كه در حال حاضر ظرفيت آن تكميل شده است.

عقیق: در روايات است كه ارواح مؤمنان در قبرستان وادي السلام نجف گرد هم مي‌آيند و هر مومني كه از دنيا برود ملكي روحش را به اينجا مي‌آورد و هر كس كه در اين قبرستان دفن شود عذاب قبر از او برداشته خواهد شد.
قبرستان وادي‌السلام كه بزرگ‌ترين و شگفت‌انگيزترين قبرستان‌هاي جهان محسوب مي‌شود، از جنوب به حرم مطهر امام علي (ع) و خيابان اصلي نجف - كوفه (شارع علي بن ابيطالب)، از شرق به جاده نجف - كربلا، از شمال به منطقه حي المهندسين و غرب به درياي سابق نجف محدود مي‌شود.
در اين قبرستان كه بسياري از نامداران و شخصيت‌هاي ديني و آييني دفن شده‌اند، افزون بر قبور اهالي عراق، قبور مردم مختلفي از ايران، هند، پاكستان، لبنان و ديگر كشورها ديده مي‌شود.
قبور ايراني‌ها در قطعه
۹ قبرستان وادي‌السلام در اندازه ۱۵×۲۰ متر و ظرفيت ۲۸۰ قبر، جنب قطعه خاكسپاري شهداي بدر قرار دارد كه در حال حاضر ظرفيت آن تكميل شده است.
كريم حزابيان، مسؤول واحد امداد و پيگيري ستاد عمليات شمسا در نجف اين خبر را مي‌هد و مي‌افزايد: براي خريد و يا دريافت مجوز قطعه‌اي جديد در قبرستان وادي السلام با استانداري و شهرداري نجف نامه‌نگاري شده است و اميدواريم كه هرچه زودتر اين امر اجرايي شود.
از فروردين‌ماه سال جاري تا اين تاريخ،
۵ مرد و يك زن ايراني كه براي زيارت عتبات عاليات وارد كشور عراق شده بودند، بر اثر سكته قلبي و سكته مغزي در اين كشور دار فاني را وداع گفته‌اند كه سه نفر آنان در قطعه ۹ قبرستان وادي‌السلام به خاك سپرده شده‌اند.
حزابيان در پاسخ به اين سؤال كه دفن در وادي‌السلام شرايط خاصي دارد، مي‌گويد كه تنها رضايتنامه خانواده فرد فوت شده كفايت مي‌كند و همه مراحل غسل، كفن و دفن برعهده ستاد عمليات شمسا در نجف است.




















منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
راویهنجفیفرزندحضرتیتاریخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
0
0
تاریخفوت92/2/5قعطه9
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
0
0
ان شاء الله خدا قسمت کنه ما هم پس از شهادت انجا دفن شویم
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین