عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۲۵۱
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
تعداد قابل توجهي از دانشجويان عمره گزار از محل هتل جوهره الرشيد واقع در خيابان دارالسلام تا كوه احد را به ياد پيامبر اسلام پياده طي كردند.

عقیق: از حضرت زهرا (س) به عنوان نخستين زائر پياده اسلام ياد مي‌شود؛ آن گاه كه هر هفته با پاي پياده براي زيارت شهداي احد به آن منطقه طي طريق مي‌كردند. اين سنت در سيره معصومين (ع) نيز به كرات و در منابع مختلف شيعه و سني گزارش شده است؛ تا جايي كه در زندگي امام حسن مجتبي (ع) بيست و پنج بار تشرف به خانه خدا با پاي پياده از مدينه ثبت شده است. براي امام حسين (ع) نيز همين تعداد حج ذكر شده كه در بعضي از اين سفرها در معيت برادر بزرگوارشان بودند.
بر همين اساس تعداد قابل توجهي از دانشجويان عمره گزار از محل هتل جوهره الرشيد واقع در خيابان دارالسلام تا كوه احد را به ياد پيامبر اسلام پياده طي كردند.
دانشجويان ساعت
۶ صبح مقابل هتل تجمع كردند.

كم كم خورشيد به ميانه آسمان آمده بود و كبوتران در حال پرواز در آسمان بودند.
كه دانشجويان پياده روي خود را آغاز كردند.
در ابتداي مسير محل سقيفه بني ساعده كه يادآور انحراف از دستور صريح پيامبر بوده است، وجود داشت، و جالب اينجا است كه عليرغم مخالفت سعودي‌ها با وقايع تاريخي، اين محل همچنان با بنايي حفظ و حراست مي‌شود.
تابلوي خيابان سيدالشهدا(ع) (حضرت حمزه، عموي پيامبر) را كه مي‌بينيم وارد مي‌شويم و مسير را طي مي‌كنيم.
تا اينكه تابلوي شهداي احد را مي‌بينيم و يقيين مي‌كنيم مسير را درست آمده ايم.
بعد از تقريبا طي كردن چهل و پنج دقيقه به موقف مسجد درع مي‌رسيم كه جايي است كه پيامبر اكرم در مسير جنگ احد زره پوشيده اند و نماز گذارده اند.
كمي بعد‌تر مسجدي وجود دارد كه پيامبر و يارانشان در مسير احد در آنجا توقف كرده و استراحت نموده اند، درب اين مسجد همواره بسته است اما اين بار توفيق خواندن نماز و وقوف در آن را مي‌يابيم.
بعد از اتمام خيابان سيدالشهدا جبل الرمات مشاهده مي‌شود كه در جريان جنگ احد تيراندازان سپاه اسلام روي آن مستقر شده بودند.
اما اينجا نقطه آخر زيارت پياده ما نيست، به سمت كوه از داخل كوچه‌هاي احد مي‌گذريم
و به سمت شكافي مي‌رويم كه پيامبر اكرم در بازگشت از جنگ در آنجا پناه گرفته بودند و بوي خوشي از آن استشمام مي‌شود.
از اين نقطه مسجد النبي قابل رويت است، سلامي به پيامبر و حمزه سيدالشهدا و شهداي احد مي‌دهيم
و بعد از حدود دو ساعت پياده روي به سمت هتل باز مي‌گرديم.











211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین