عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۰۲۵
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴
حجت‌الاسلام طائب عنوان کرد:
فرمانده قرارگاه عمار با بیان اینکه هرکس شیعه حضرت علی بن ابیطالب(ع) است فرزند حضرت زهرا(س)است گفت: پیشنهاد می‌کنم تا از این پس برای فرزندانی که مادرانشان سیده بوده یا به سیده‌ای متصل می‌شوند عبارت «ابن‌الزهرا» به کار برده شود.

عقیق: حجت‌الاسلام مهدی طائب در جمع مردم عزادار مشهد اردهال اظهار داشت: موقعیت زمانی ما به مانند حضرت علی بن محمدباقر است و همان وظیفه و هدفی را بر عهده داریم که این حضرت دنبال می‌کردند.

وی با اشاره به سالروز شهادت حضرت سلطانعلی بن محمدباقر(ع) تصریح کرد: در ماه جمادی‌الثانی ولادت‌ها و شهادت توأمان خاندان رسول‌الله را شاهد هستیم به طوری که در هفته گذشته میلاد دخت نبی اکرم را پشت سر گذاشتیم.

فرمانده قرارگاه عمار افزود: میلاد حضرت زهرا(س)بشارت و سرچشمه الهی برای پیامبر(ص) بود تا دین اسلام پرفروغ و جاویدان باشد و این دین مبین توسط فرزندان حضرت زهرا(س) فراگیر شود.

طائب دلایل مخالفت کفار با پیامبر(ص) را به دلیل به خطر افتادن منافعشان دانست و گفت: در راستای این دشمنی، پیامبر(ص) را مقطوع‌النسل می‌دانستند تا اینکه فاطمه زهرا(س) متولد شد و حدس و گفتار کفار مبنی بر ابتر بودن نسل پیامبر(ص) باطل شد.

وی گفت: اگر اجدادمان در پشت قرآن‌هایشان سیده‌ای که در بیت‌شان حضور داشته را ثبت می‌کردند اکنون شاهد آن بودیم که همه شیعیان و پیروان علی بن ابیطالب(ع) جزو فرزندان حضرت زهرا(س) محسوب می‌شدند.

این پژوهشگر علوم اسلامی، با اشاره به تبار سادات و ارتباط آنها با ائمه اطهار اذعان داشت: به دلیل اینکه پیامبر تنها حضرت زهرا(س) را داشته و فرزندانی که مادران‌شان سید بوده‌اند ساداتی را ارث نمی‌بردند همه سادات از طریق امام علی (ع) به هاشم رسیده‌اند.

وی افزود: اکنون نیز به اداره ثبت و احوال پیشنهاد می‌کنم تا از این پس برای فرزندانی که مادران‌شان سیده بوده یا به سیده‌ای متصل می‌شوند عبارت ابن‌الزهرا به کار برده شود که با این کار ظرف 10 سال آینده دیگر کسی نخواهد بود که ابن‌الزهرا نباشد.

طائب با بیان اینکه شهادت مردم و اهالی اردهال در رکاب حضرت سلطانعلی بن محمدباقر(ع) نشان از ولایت‌مداری و در صحنه بودن مردم این دیار است تأکید کرد: حتی زمانی که اهالی فین دیرهنگام خبر محاصره حضرت را می‌شنوند عازم اردهال می‌شوند و در سوگ امام خود به عزاداری می‌پردازند.

وی افزود: متأسفانه برخی حاضر نیستند برای دین، حتی از حرام بگذرند در حالی که مردم این دیار در زمان خود از جانشان گذشتند.

مراسم سالروز شهادت حضرت سلطانعلی بن محمدباقر هر ساله در 27 جمادی‌الثانی با حضور عاشقان خاندان عصمت و طهارت در آستان مقدس حضرت سلطانعلی بن محمد باقر(ع) برگزار می‌شود.



منبع: فارس
211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین