عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۹۰۱
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
مدیر آموزش و پرورش زرند گفت: سی و دومین دوره مسابقات حفظ، قرائت، اذان و تفسیر قرآن کریم در آموزشگاه ولایت شهرستان زرند برگزار شد.

عقیق:مدیر آموزش و پرورش زرند گفت: سی و دومین دوره مسابقات حفظ، قرائت، اذان و تفسیر قرآن کریم در آموزشگاه ولایت شهرستان زرند برگزار شد.

حمید صادقی در حاشیه این مسابقات اظهار کرد: سی و دومین دوره مسابقات حفظ، قرائت، اذان و تفسیر قرآن کریم استان کرمان با حضور 700 دانش‌آموز و به میزبانی زرند در آموزشگاه ولایت‌ این شهرستان برگزار شد.

وی با اشاره به استقبال خوب دانش آموزان سراسر استان و شهرستان از این دوره مسابقات، افزود:شهرستان زرند به عنوان شهری مذهبی و با ریشه دینی و انقلابی شناخته می‌شود و همواره در مسابقات قرآن و معارف اسلامی، یکی از سکوهای برتر در اختیار دانش آموزان زرندی بوده که این  مایه مباهات و خرسندی است.

مدیر آموزش و پرورش زرند، بیان کرد: همه ما معتقدیم قرآن کریم بزرگ‏ترین هدیه الهى براى انسان‌ها است و به همین سبب امت اسلامى آنگونه که شایسته است باید برای استفاده از این میراث ارزشمند از خود همت نشان دهد.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرند با قدردانی از برگزار کنندگان این مسابقه معنوی، گفت: امروز دبیران قرآن و معارف اسلامی در سطح شهرستان زرند با تمام توان سعی دارند تا زمینه آشنایی بیش از پیش نسل جوان با علوم قرآنی را آشنا کنند .

صادقی افزود: در دوره گذشته این مسابقات دانش آموزان زرندی توانستند خوش بدرخشند و برخی رتبه‌های برتر استان را از آن خود کنند.

رقابت 700 دانش آموز دختر و پسر پایه تحصیلی متوسطه اول و دوم  از 7 شهر و منطقه استان

دبیر برگزاری سی و دومین دوره مسابقات حفظ، قرائت، اذان و تفسیر قرآن کریم نیز گفت:در این دوره از مسابقات قریب 700 دانش آموز دختر و پسر پایه تحصیلی متوسطه اول و دوم  از 7 شهر و منطقه استان به میزبانی شهرستان زرند به مدت 2 روز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

علیرضا علیزاده، افزود:دانش آموزان در 9 رشته قرائت قرآن، حفظ، تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، احکام، اذان و انشای نماز و 7 رشته ویژه خواهران با یکدیگر رقابت کردند.

وی بیان کرد: این مسابقات را داوران برجسته استانی و منطقه‌ای مورد قضاوت قرار دادند.

علیزاده، خاطرنشان کرد: سی و دومین دوره مسابقات حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم در کنار مسابقات اذان و دیگر معارف اسلامی، مورد استقبال دانش آموزان زرند در مقاطع مختلف تحصیلی قرار گرفت.

مسابقات‌ قرانی نقش به سزایی در شکوفایی استعدادهای قرآنی دارد

فرماندار زرند ‌هم در بازدید از روند برگزاری مسابقات‌، اظهارکرد: این مسابقات که با هدف شناخت، رشد، پرورش و هدایت استعدادهای بالقوه و نیز تقویت ایمان، معرفت دینی و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه برگزار می‌شود، نقش به سزایی در شکوفایی استعدادهای قرآنی و انس دانش‌آموزان با قرآن کریم دارد.

حبیب‌الله خنجری بیان کرد: امروز دشمنان نظام اسلامی با استفاده از ابزارهای مختلف نظیر ماهواره و اینترنت‌ سعی دارند تا نسل جوان و نوجوان این کشور را از معارف اسلامی دور کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز تمسک به قرآن و معارف اسلامی  تنها راه نجات دانش‌آموزان در این جنگ نرم فرهنگی است.

 

منیع:تسنیم

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین