عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۸۶۶
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
اسماعیلی خبر داد؛
یکی از شاگردان آیت‌الله العظمی حاج‌آقا مجتبی تهرانی(ره) گفت: به دلیل استقبالی که از نرم‌افزار کوثر شد، تشویق شدیم که به‌صورت موضوعی سایر مباحث ایشان را تهیه‌کرده و در اختیار مردم قرار دهیم.
عقیق: محسن اسماعیلی، عضو حقوقدان شورای نگهبان و از شاگردان آیت‌الله آقامجتبی تهرانی با اشاره به اینکه نرم‌افزار کوثر مجموعه‌ سخنرانی‌ها و بیاناتی است که آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی(ره) مستقیما به موضوع حضرت فاطمه زهرا(س)، پرداخته‌اند، گفت: درمواردی که ایشان پراکنده و یا مناسبتی فرمایشی داشته‌اند در این نرم‌افزار موجود نیست.

عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: درعین‌حال کوثر یک نرم‌افزار جامع است که علاوه بر شرح خطبه فدک، شامل ذکر مصیبت‌هایی است که ایشان از حضرت زهرا(س)، داشته‌اند، تفسیر سوره کوثر نیز از دیگر بخش‌های این نرم‌افزار است.

وی ادامه داد: از مزایای این نرم‌افزار این است که علاوه بر متن فرمایشات آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی(ره)، صوت آن هم موجود است و کسانی که از این نرم‌افزار استفاده می‌کند می‌توانند از لحن گرم و بیانات شیوای ایشان هم استفاده کنند.

حدود 2000 جلسه از سخنرانی‌های ایشان آماده‌سازی شده است

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در این 40 سال اخیر تمام بیانات ایشان ضبط و آماده شده است و در همین مدت هم با همه مشکلات و کمبودهای موجود، نزدیک به حدود دو هزار جلسه از سخنرانی‌های ایشان آماده‌سازی شده است که به شکل مطلوب برای دسترسی مردم و مخصوصاً جوانان عزیز منتشر شده است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: این خواسته مورد تقاضای خیلی از علاقه‌مندان ایشان هم بود. البته به دلیل استقبالی هم که از این نرم‌افزار شد تشویق شدیم که به‌صورت موضوعی سایر مباحث ایشان را هم آرام، آرام تهیه‌ کرده و در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با اشاره به امکان منحصربه‌فرد این نرم‌افزار نسبت به دیگر نرم‌افزارهای تولیدشده در رابطه با آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی(ره) گفت: توصیه می‌کنم کسانی که از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند مخصوصاً در این ایام مبارک از صوت و تلاوت آن باهم استفاده کنند.

اسماعیلی با اشاره به هدف تولید این نرم‌افزار بیان کرد: این نرم‌افزار با هدف شناساندن شخصیت حضرت زهرا(س)، تولید شده است. اما ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س)، به گونه‌ای است که اگر هرچقدر هم در مورد ایشان صحبت و بحث شود، بازهم یک نم از یم و قطره‌ای از دریای عظمت ایشان است.

رئیس دانشکده‌ معارف اسلامی و حقوق دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: به دلیل علاقه خاصی که مرحوم استاد به وجود مقدس حضرت زهرا(س)، بانوی دوعالم داشتند، به نظر رسید که مناسب است بخش‌هایی که ایشان مستقیما به این بحث پرداخته‌اند، به‌صورت جداگانه در اختیار علاقه‌مندان قرار داده شود.

نرم‌افزار کوثر مجموعه‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله العظمی حاج‌آقا مجتبی تهرانی (ره) شامل بیانات آیت‌الله العظمی مجتبی تهرانی پیرامون شناخت، عظمت، جلالت و ویژگی‌های حضرت زهرا(س)، است که توسط مؤسسۀ پژوهشی فرهنگی مصابیح الهدی، تولید و منتشر شد. این مجموعه شامل بیش از 30 ساعت متن و صوت بیانات معظم‌ له پیرامون معرفت و شناخت حضرت زهرا (س) است.

آیین رونمایی از نرم‌‌افزار چند‌ رسانه‌ای «کوثر»، 25 فروردین‌ماه با حضور محسن اسماعیلی، عضو حقوقدان شورای نگهبان و حجت‌الاسلام عطری‌نژاد از شاگردان ایشان در فرهنگ‌سرای سرو برگزار شد.

 

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین