عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۸۱۱
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
حجت الاسلام معتمدی و کربلائی حنیف طاهری در هیئت عبدالله بن الحسن(ع)
خداوند ما را مخلوقی خلق کرده است که ضعیف هستیم و احتیاج داریم به اینکه خدا روزیمان را بدهد. آب من و شما را برساند، نان من و شما را برساند، این وظیفه اوست، تو وظیفه و بندگی ات را خوب انجام بده...

 گزارش تصویری مراسم

 مدیحه خوانی حنیف طاهری

عقیق: مراسم هفتگی هیئت عبدالله بن الحسن علیه السلام در حسینیه محبان اهل بیت علیهم السلام برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدوحید معتمدی سخنرانی کرد و حنیف طاهری، علیرضاعباسی و حسین فروغی به مداحی پرداختند.

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام معتمدی را بخوانید:

* یک عبارت از حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها بخوانم، این یک روایت کلیدی است، یک طوری دستورالعمل و برنامه برای زندگی من و شماست، حضرت می فرمایند: «مَنْ أصعَدَ الي اللهِ خالِصَ عبادَتهِ اهبطَ اللهُ لَهُ افضَلَ مصلَحَةِ» هر کس که خالص ترین بندگی اش را به درگاه خدا بفرستد، بالا بفرستد، یعنی خالصانه بندگی بکند برای خدا، بندگی هم به معنای تمامش، چه نماز، چه روزه، و چه اخلاق اجتماعی اش، این ها همه جلوه هایی از بندگی است. اگر خالصانه به درگاه خدا بندگی کردی، خدا بهترین مصلحتت را برایت پائین می فرستد.

* خداوند ما را مخلوقی خلق کرده است که ضعیف هستیم و احتیاج داریم به اینکه خدا روزیمان را بدهد. آب من و شما را برساند، نان من و شما را برساند، این وظیفه اوست، تو وظیفه و بندگی ات را خوب انجام بده، او وظیفه خودش را خوب انجام می دهد، تو غصه وظیفه خدا را نخور. تو درست بندگی بکن، او وظیفه خودش را انجام می دهد، به قول حافظ که بندگی درست یعنی:

تو بندگی چو گدایان به شرط مزد مکن   /  که خواجه خود روش بنده پروری داند

* امام صادق علیه السلام می فرمایند: اولین صفت مومن این است که در دینش قوی است، مومن از کوه ایمانش سخت تر است، کوه ممکن است گوشه اش خراب شود ولی ایمان مومن ذره ای تکان نمی خورد، دومین صفتی که می فرمایند: مومن در عین نرم خویی و نرمی، دوراندیش و عاقل و احتیاط کننده است.

* پیامبر صلوات الله علیه می فرمایند: آیا می دانید بدن شخص نرم خو و آسان گیر و خوش برخورد بر آتش حرام است. در بعضی روایات هم داریم که: مومن بد اخلاق بدتر از کافر خوش اخلاق است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین