عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۷۷۲
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۳
مسئول دارالقرآن الکریم آذربایجان شرقی از نام نویسی 278 حافظ استان در طرح دریافت مدرک تخصصی حفظ خبر داد.

عقیق: حجت الاسلام حمید حسن جهان گفت: در این طرح 46 مرد و 232 نفر زن در سطح استان ثبت نام کرده اند.

وی با تفکیک رشته های شرکت کنندگان افزود: از بین شرکت کنندگان در این طرح 18 درصد در حفظ پنج جزء، 31 درصد در حفظ 10 جزء، 12 درصد در حفظ 20 جزء و 39 درصد در حفظ کل قرآن ثبت نام کرده اند.

مسئول دارالقرآن الکریم آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به مدرک تحصیلی شرکت کنندگان گفت: 36 درصد شرکت کنندگان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی، چهار درصد کاردانی، 49 درصد دیپلم و یازده درصد زیر دیپلم هستند.

حجت الاسلام جهان تصریح کرد: معادل سازی مدارک تخصصی حفظ با مدارک دانشگاهی به منظور استفاده حافظان شاغل در دستگاه ها و نهادهای دولتی از مزایای دارندگان مدارک دانشگاهی از جمله تسهیلاتی است که برای دارندگان مدارک تخصصی حفظ در نظر گرفته شده و بر این اساس به ترتیب دارندگان مدرک درجه یک حفظ قرآن در صورت اشتغال در مراکز دولتی از حقوق و مزایای دکتری، دارندگان مدرک درجه دو از حقوق و مزایای کارشناسی ارشد، دارندگان مدرک درجه سه از حقوق و مزایای کارشناسی، دارندگان مدرک درجه چهار از حقوق و مزایای کاردانی و دارندگان مدرک درجه پنج نیز از حقوق و مزایای دیپلم بهره مند می شوند.

وی اظهار کرد: این آزمون ها در چهار مرحله برگزار می شود که آزمون مرحله اول به صورت کتبی(چهار گزینه ای) است که با طرح پرسش هایی پیرامون درک مفاهیم و حفظ قرآن در دارالقرآن الکریم ادارات کل تبلیغات اسلامی استان ها برگزار می شود.

وی اضافه کرد: آزمون مرحله دوم که به منظور ارزیابی محفوظات حافظان است به صورت شفاهی و در دارالقرآن الکریم ادارات کل تبلیغات اسلامی (به صورت منطقه ای) برگزار و آزمون مرحله سوم (ویژه حافظان کل قرآن) که به ترجمه آیات و مفردات اختصاص دارد به صورت کتبی(چهار گزینه ای) در سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می شود.

 

منبع:قدس

211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین