عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۳۵۹
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
پدر شعر آیینی کشور:
مسئول دبیرخانه شعر آیینی کشور گفت: نباید در خصوص شعر آیینی کلی گویی کنیم زیرا دوره کلی گویی تمام شده و باید نگاهی پژوهشگرانه را جایگزین کرده و موضوعات را به صورت خاص مورد بررسی قرار دهیم.
عقیق: محمدعلی مجاهدی در مراسم کنگره شعر فاطمی در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید شعر آیینی مورد توجه گسترده قرار گیرد و در این راستا باید همه تلاش کنند.


وی گفت: باید از حضرت زهرا(س) کمک بگیریم و در در پرتو عنایات فاطمی در مسیر شعر و ادب فارسی حرکتی بالنده داشته باشیم.


مسئول دبیرخانه شعر آیینی کشور تاکید کرد: در قلمرو شعر فاطمی نباید تنها به صفات حضرت زهرا(س) بسنده کرد بلکه باید دایره شعر آیینی را گسترده‌تر دید و در این راستا تلاش جدی داشته باشیم.


مجاهدی بیان داشت: در خصوص شعر فاطمی می‌توان به موضوعاتی از جمله مباحث توحیدی، مصایب تاریخی، صفات پسندیده و ده‌ها موضوع دیگر پرداخت.
 

وی بیان داشت: نباید در خصوص شعر آیینی کلی گویی کنیم زیرا دوره کلی گویی تمام شده و باید نگاهی پژوهشگرانه را جایگزین کرده و موضوعات را به صورت خاص مورد بررسی قرار دهیم.


مسئول دبیرخانه شعر آیینی کشور گفت: شاعران آیینی منابع شیعی را مطالعه کنند و بر اساس آن منابع معتبر شعر بگویند و اگر شعرا با چنین رویکردی وارد عرصه شوند می‌توانیم شاهد این باشیم که شعر آیینی و شعر فاطمی در مسیر صحیح حرکت کرده است.
 

مجاهدی تاکید کرد: حرکت در مسیر شعر فاطمی باید با نهایت دقت و توجه به مطالب مستند تاریخی دنبال شود و باید در شعر فاطمی به تمام روایت‌های موجود که درباره حضرت به ما رسیده است تحقیق و بررسی شود.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین