عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۳۳۸
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۲
شاعر آیینی خطه فارس:
شاعر آیینی خطه فارس با اشاره به اینکه شهر قم جایگاه ممتاز و ارزنده‌ای در رشد و گسترش شعر آیینی دارد، گفت: برگزاری کنگره‌ شعر فاطمی موجب می‌شود تمام کشور از فضای آیینی این شهر بهره‌مند شود.

عقیق: عبدالرضا کوه‌مال جهرمی در حاشیه برگزاری کنگره شعر فاطمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شهر قم جایگاه ممتاز و ارزنده‌ای در رشد و گسترش شعر آیینی دارد، اظهار داشت: شهر قم شهر ادب، علم، هنر و معنویت است و برگزاری چنین کنگره‌هایی در شهر حضرت فاطمه معصومه(س) موجب می‌شود تمام کشور از فضای آیینی این شهر بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: نکته مهمی که امسال در کنگره شعر فاطمی ملاحظه کردم این بود که برگزارکنندگان این برنامه معنوی بانوان فاطمی بودند و حق هم این است که کنگره که منتسب و با موضوع صدیقه طاهره(س) است را زنانی که الگو و اسوشان این بانوی بزرگوار است برگزار کنند.

شاعر آیینی خطه فارس با تاکید بر اینکه بدون شک ایجاد چنین فضاهایی ‌در ارتقاء سطح داشته‌های هنری و ادبی شرکت کنندگان موثر خواهد بود، بیان داشت :شعرای جوان با حضور در چنین برنامه‌هایی می‌توانند بر آگاهی‌های تاریخی و معرفتی خود از ابعاد مختلف زندگی اهل بیت(ع) بیافزایند و مسلماً این آگاهی با اعتقادی که برگرفته از اعماق روحشان است می‌تواند آثار ارزنده‌ای را در حوزه شعر آیینی پدیدار کند که در نهایت به خودسازی و کمال شاعر نیز بیانجامد.

کوه‌مال جهرمی خاطرنشان کرد: شعر مانند روئیدن دانه از خاک است و امیدواریم قرار گرفتن در چنین فضاهایی موجب می‌شود تا از خاک خودپسندی و غرور بیرون آمده و به تعالی برسیم که بی شک این تعالی باید مهمترین نتیجه کار ما باشد.

 

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین