عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۲۲۵
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹
معرفی کتاب. . .
سند بیعت‌نامه با امام زمان(عج) توسط مرحوم سید‌بن‌طاووس در بیان ویژگی ها و 'صفات یاران مهدی موعود (عج)' در کتاب 'پیمان منتظران' شرح و بررسی شده است.

عقیق: شرح و بررسی حدیثی از امام علی(ع). نویسنده بعد از بیان کلیاتی در خصوص بیعت با ائمه، متن حدیث مزبور را به نقل از سید بن طاووس آورده و در ادامه به شرح آن پرداخته است.
این بیعت نامه شامل دزدی نکردن، زنا نکردن، آدم‏کشی نکردن، از حیوان ضعیف کار نکشیدن، لباس خز نپوشیدن، مکر و حیله نکردن، در امانت خیانت نکردن، امر به معروف کردن، گواهی ندادن به چیزی که نمی‏دانند، ذخیره نکردن طلا و نقره و... است.
این کتاب حاوی پنج فصل است که ازجمله عناوین آن می‌توان به معانی و مراحل بیعت، بیعت در روایات و ادعیه و موارد بیعت در صدر اسلام اشاره کرد، ‌ همچنین اصحاب و یاران امام زمان(عج) و بیع‌ نامه یاران مهدی نیز عناوین دو فصل پایانی کتاب را تشکیل داده‌اند.
سند بیعت‌نامه، متن بیعت‌نامه و مواردی که باعث قطع بیعت با امام زمان(عج) می‌شود، در فصل پایانی این کتاب بررسی شده است.
سند بیعت‌نامه با امام زمان(عج) توسط مرحوم سید‌بن‌طاووس از علمای شیعه که به زیارت امام زمان(عج) نایل شده بودند، در کتاب آورده شده است.
نکته مهمی که در ابتدای کتاب، ذکر آن قابل توجّه می باشد این است که برای زمان غیبت امام عصر(ع) در هیچ آیه و روایتی نیامده است که کسی یا مقامی یا گروهی به نام و عنوان امام زمان(ع) از مردم بیعت بگیرند، چنان که برخی از فرقه ها و گروه های انحرافی، مردم ساده را فریب داده، رئیس و قطب و رکن خود را به عنوان نایب یا باب یا نماینده امام زمان(ع) معرفی کرده و از مردم بیعت می گیرند بلکه برعکس، روایات متعددی داریم که از چنین بیعت هایی نهی فرموده اند.
شایان ذکر است، "پیمان منتظران" نوشته احمد سعیدی در شمارگان 3 هزار نسخه و قیمت 12 هزار ریال ازسوی انتشارات مسجد مقدس جمکران منتشر شد.

 

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین