عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۹۴۶
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹
همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(س) آِیین غبار روبی آستان مقدس حضرت موسی مبرقع(ع) جد سادات رضویه در محله چهل اختران شهر مقدس قم برگزار شد و خادمین ضریح مطهر، شبستان و رواق را برای زائران معطر و پاکیزه نمودند و سپس نذورات داخل ضریح نیز جمع آوری و داخل ضریح را عطرافشانی کردند.

عقیق: همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین س ،آِیین غبار روبی آستان مقدس حضرت موسی مبرقع(ع) فرزند بلا فصل امام جواد(ع) و جد سادات رضویه در محله چهل اختران شهر مقدس قم با حضور مدیریت فرهنگی و خادمین این آستان مقدس برگزار شد.

این مراسم که امروز یکشنبه 24فروردین 1393 در فضایی معنوی با مدیحه سرایی و ذکر مصیبت آغاز شد و در ادامه خادمین ضریح مطهر، شبستان و رواق را برای زائران معطر و پاکیزه نمودند و سپس نذورات داخل ضریح نیز جمع آوری و داخل ضریح را عطرافشانی کردند.

»حجت الاسلام و المسلمین محسن فاطمیان «مدیر فرهنگی آستان مقدس حضرت موسی مبرقع(ع) در حاشیه این مراسم معنوی در خصوص این امامزاده بیان داشت: امامزاده موسی مبرقع(ع) فرزندبلافصل امام جواد(ع) و تنها برادر امام هادی(ع) می باشند و همچنین ایشان جدسادات رضویه هستند،که هر روز زائرین از نقاط مختلف به زیارت این امامزاده ی جلیل القدر شرفیاب می شوند.

فاطمیان در ادامه گفت: حضرت موسی مبرقع(ع (در سال 214 هجری قمری در مدینه متولد شدند و نام مادرشان حضرت سمانه بود،وی از اولین سادات رضوی بودند که در سال 256هجری قمری وارد شهر مقدس قم شدند و سرانجام در سال 296هجری قمری درگذشتندو در این مکان مقدس دفن شدند.
مدیر فرهنگی آستان مقدس حضرت موسی مبرفع(ع) در خصوص مشهور بودن این مکان به چهل اختران،اظهار کرد:در کنار آرامگاه مطهر حضرت موسی مبرقع ع ،چهل تن از نوادگان امام جواد(ع) نیز مدفون هستند که بدین دلیل این امامزاده در بین مردم به چهل اختران مشهور است.

یاد آور می شود این آستان مطهر در خیابان آیت الله طالقانبی (آذر سابق) شهر مقدس قم واقع شده و مورد توجه و زیارت عاشقان اهل بیت پیامبر(ص) است.

 

منبع:ابنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین