عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۸۹۹
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۲
شهید محسن امیرخانی دوم فروردین 1338 دیده به جهان گشود و 22 ‌سال بعد در چنین روزی و در حالی که در عملیات فتح المبین مقابل دشمنان کشور و ناموسش ایستاده بود به شهادت رسید.

عقیق: دوم فروردین ماه برای شهید محسن امیرخانی هم روز تولد بود و هم روز شهادت. دوم فروردین 1338 دیده به جهان گشود و 22 ‌سال بعد در چنین روزی در حالی که در عملیات فتح المبین مقابل دشمنان کشور و ناموسش ایستاده بود به شهادت رسید.

محسن در خانواده ای مذهبی پرورش یافت. از همان دوران کودکی به مطالعه علاقه مند شد و در هنرستان رشته راه و ساختمان را انتخاب کرد. در سال چهارم هنرستان، برای ادامه تحصیل به تهران رفت و توانست دوره دیپلم را به پایان رساند. وقتی او را به سربازی خواندند و این دوران با حمله عراق به میهن اسلامی همرزمان شد.

شهید امیرخانی با شور و شعفی وصف ناپذیر با بعثی ها وارد جنگ شد. بعد از مدتی مبارزه به اصفهان آمد و پس از دو ماه استراحت به جبهه آبادان اعزام شد.

علاقه وی به مطالعه در این دوره نیز ادامه یافت چنان که کمتر پیش می آمد که محسن را جدا از کتاب ببینند. وی به مباحث اسلام شناسی علاقه عجیبی پیدا کرده بود و در این زمینه بسیار مطالعه می کرد.

پس از بازگشت از جبهه به کارگری (جوشکاری) پرداخت اما گویا روحش را در جبهه جا  گذاشته بود. پس از دو ماه توقف در محلات، به ندای حسین زمان خود لبیک گفت و از طریق بسیج عازم جبهه حق علیه باطل شد و پس از مدتی توقف در شوش در محله  فتح المبین شرکت کرد و در دوم فروردین 1360 شربت شهادت نوشید.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین