عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۷۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۰۲:۲۶

ضریح جدید بارگاه ملکوتی اباعبدالله الحسین(ع) امروز و فردا مهمان مردم استان مرکزی در شهرهای اراک و ساوه است ضریحی که مردم به عشق مولایشان حسین (ع) عاشقانه آن را زیارت می کنند.

به گزارش عقیق، امروز ساوه حال و هوای دیگری داشت. شور حسینی که در استقبال از ضریح سرور و سالار شهیدان در این شهر شکل گرفته، حال و هوای این شهر را آسمانی کرده است.

پیر و جوان، زن و مرد، کودک و نوجوان همه از صبح زود در مسیر عبور ضریح از ورودی شهر تا امامزاده اسحاق ایستاده بودند هرکس می خواهد ارادتش را به امام حسین(ع) نشان دهد یکی با اسپند و دیگری با آب و جارو کردن محل...یکی با پخش نذری و دیگری با گلاب پاشی به عاشقان امام حسین (ع)

شهر ساوه امروز مملو از جمعیتی بود که محرومیت خود از زیارت قبر امام حسین(ع) می خواستند با در کنار ضریح جدیدش جبران کنند. ضریحی که به زودی بوی امام حسین(ع) و حضرت علی اکبر(ع) را می گیرد.

حسرت زیارت کربلا به دلم مانده است

پیرزنی عصا به دست خرامان خرامان به سمت امامزاده اسحاق به راه افتاده است تا به عشق امام حسین(ع) ضریح حسینی را ببنید.

ننه خدیجه می گرید و می گوید حسرت زیارت کربلا به دلم مانده چه خوب شد عمری ماند تا حداقل بتوانم ضریح جدید حضرت را به عشق او ببینم.

آرش پسر 8 ساله کوچکی است که پرچم یا حسین(ع) را به دست گرفته و دست در دست پدر به میعادگاه می رود وقتی از اشتیاقش می پرسم با زبان کودکی و ساده می گوید آمده ام استقبال امام حسین(ع).

حاج حسین پدر شهید است. پدر شهیدی 19 ساله که به قول خودش فدای امام حسین(ع) شد. می گوید من فرزندم را در راه امام حسین(ع) قربانی کردم باز هم لازم باشد خودم و خانواده ام را فدایش می کنم.

اراکی ها فردا میزبان حرم حسینی اند

فردا نیز شهر اراک شاهد شور حسینی عاشقان حسین است.

استاندار استان مرکزی در شرح آمادگی استان مرکزی ضمن اعلام آمادگی شهر اراک برای استقبال از ضریح جدید حسینی گفت: عبور این ضریح از استان مرکزی افتخاری بس بزرگ است که نصیب مردم استان شده و باید با برنامه ریزی کامل زمینه بهره مندی معنوی آحاد مردم از این فرصت را فراهم کنیم.

علی اکبر شعبانی فرد افزود: استان مرکزی در روزهای 15 و 16 محرم میزبان ضریح حسینی است و مسئولین استان باید پیشگامان مردم در  این برنامه معنوی باشند.

وی ادامه داد: مراسم استقبال و ویژه برنامه های آن در شهر ساوه در کنار بارگاه امامزاده اسحاق برگزار می شود و روز بعد مردم اراک در میدان سرداران میزبان ضریح حسینی خواهند بود.

ضریحی که با عشق و ارادت زنان ایرانی ساخته شد

سخنگوی هیات امنای ساخت ضریح مطهر حرم ابا عبدالله الحسین(ع) در سفر به استان مرکزی گفت: ضریح مقدس حرم سرور و سالار شهیدان که به دست هنرمندان بزرگ و خادمان مخلص ایران طراحی و ساخته شده است از شب شام غریبان حسین(ع) سفر خود را به سمت کربلا آغاز کرد.

حجت الاسلام سید علیرضا تکیه ای با اشاره به عبور این ضریح از پنج استان کشور گفت: ضریح جدید حرم ابا عبدالله الحسین توسط هنرمندان سراسر کشور در رشته های مختلف هنری به مدت 4 سال در قم ساخته شده و در شب شام غریبان امام حسین(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) رفته و بعد از توقف یک روزه در صحن و سرای بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) با بدرقه مردم قم راهی تهران شده تا با توقف 2 روزه در مصلای بزرگ تهران تسکینی بر دل عاشقان امام حسین(ع) شود.

سخنگوی هیات امنای ساخت ضریح جدید امام حسین(ع) ادامه داد: سفر ضریح امام حسین(ع) در ایران با حرکت به سمت استان مرکزی و توقف دو روزه در این استان طی روزهای 15 و 16 محرم حرکت خود را به سمت استانهای لرستان و خوزستان آغاز خواهد کرد.

حجت الاسلام تکیه ای گفت: قم- تهران، ساوه، اراک، بروجرد، خرم آباد، اندیمشک، شوشتر، اهواز، آبادان، خرمشهر، مناطق جنگی جنوب و سپس عراق مسیر سفر 15 روزه ضریح مقدس اباعبدالله الحسین(ع) از ایران تا عراق است.

وی در ادامه با اشاره به مشخصات فنی ضریح امام حسین(ع) گفت: این ضریح اولین ضریحی  است که دارای 12 تن وزن بوده و توانایی تحمل 12 تن را دارد.

سخنگوی هیات امنای ساخت ضریح جدید امام حسین(ع) افزود: برای ساخت این ضریح 218 کیلو طلا از سوی مردم اهدا شد که پس از استحصال این میزان طلا 650 گرم طلای 21 عیار صرف ساخت ضریح فوق شده است.

حجت الاسلام تکیه ای قدمت پیش بینی شده برای این ضریح را 300 سال عنوان کرد و گفت: در ساخت این ضریح از برترین هنرمندان ایران اسلامی استفاده شده است.

گزارش: فاطمه عسگری نیا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین