عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۶۱۷
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
یک نویسنده تاریخ شفاهی از شهید علی صیاد شیرازی به عنوان یک انسان ولایتمداری یاد کرد که به نماز اول وقت همیشه مقید بود به گونه ای که جلساتش با نماز شروع می شد و یا به نماز ختم می شد.

عقیق: محسن کاظمی در گفت و گویی گفت: در سال 74 با هیات معارف جنگ ارتش در شورای عالی انقلاب فرهنگی آشنا شدم و از آن زمان قرار شد به عنوان وقایع نگار با هیات معارف جنگ کار کنم.

وی افزود: مسوولیت این هیات با شهید صیاد شیرازی بود تا بتواند وقایع جنگ ایران و عراق را از نگاه فرماندهان، رزمندگان و سربازان ثبت و ضبط کند.

به گفته این نویسنده انقلاب و دفاع مقدس، این هیات در هر عملیاتی ضمن شناسایی فرماندهان و نیروهای رزمنده به ثبت خاطرات رزمندگان می پرداختند و به دنبال آن سفری به مناطق آن عملیات صورت می گرفت.

کاظمی گفت: زمانی که رزمندگان و فرماندهان با صحنه های دفاع مقدس روبرو می شدند برخی از خاطرات برای آنها زنده می شد و به بیان آنها می پرداختند و لذا اینگونه خاطرات آنان به بهترین شکل ثبت می شد.

وی اضافه کرد: بعد از شهادت صیاد فعالیت این هیات دچار وقفه شد ولی با تدبیر «حسام الدین هاشمی» و «آراسته» این هیات و گروه همچنان خاطرات رزمندگان را ثبت می کند.

کاظمی افزود: کتاب یادداشت سفر صیاد حاصل سفرهایی است که با این گروه همراه می شدم و از نزدیک و به ویژه از شهید صیاد چیزهایی می دیدم و یادداشت می کردم و در اختیار هیات قرار می دادم.

وی افزود: بعد از شهادت صیاد شیرازی به این نتیجه رسیدم که یادداشت های قابل انتشار را چاپ کنم تا الگویی از یک شهید وارسته برای جامعه معرفی کرده باشم و لذا این کتاب در سال 78 منتشر شد.

وی درباره تفاوت این کتابش با سایر آثارش گفت: من در این کتاب به صورت مستقیم از شهید صیاد تعریف نکرده ام و معتقدم اگر صیاد را به عنوان یک انسان ولایتمدار و مقید به نماز اول وقت و آداب سخت نظامی می شناسیم این مسائل را طی گزارش هایی نوشته ایم و خواننده کتاب به این نتیجه می رسد که صیاد مقید به نماز اول وقت بود و جلساتش با نماز شروع می شد و یا به نماز ختم می شد.

این پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی افزود: در برنامه های روزانه صیاد، نماز جایگاه خاص خود را داشت و این مساله ای است که در کتاب به صورت مستقیم از آن پرهیز شده تا خواننده پس از خواندن کتاب به خودساخته بودن وی و تقید این شهید والامقام، متدین و وطندوست به نماز اول وقت پی ببرد.


منبع:ایرنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین