عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۵۷۰
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۷
چهل و هفتمین شماره امان منتشر شد؛
چهل و هفتمین شماره نشریه امان با محوریت فرهنگ فاطمی و مهدویت به همت بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) و مرکز تخصصی مهدویت فروردین و اردیبهشت ۹۳ منتشر شد.

عقیق: در چهل و هفتمین شماره نشریه امان ویژه فروردین و اردیبهشت 1393 مطالبی چون سرمقاله، چلچراغ مهدوی، پرونده/ بهار و مهدویت، در محضر امام، آیه‌های مهدوی/حیات زمین با عدالت مهدوی، بهار واقعی در گرو ظهور، کتابخانه مهدوی، حکومت مهدوی و بهار دل‌انگیز مهدویت، ظهور ناگهانی نوروز، نوروز در کلام شهیدان، فرهنگ فاطمی و مهدویت، جهاد همه‌جانبه، به دنبال تو می‌گردم نمی‌یابم نشانت را، با هم باشیم و در فراق تجسم نور به نگارش درآمده است.
در بخش در فراق تجسم نور این دو ماهنامه آمده است: "همه درها بسته شدند از شرم. رنگ باختند و شکستند و فرود آمدند به تلخی پتکی بر سینه زمین؛ همچون سیلی بر صورت خاک. افسوس، افسوس که دست بنی بشری بر صورت روشنای جهان فرود آمد؛ اف بر غیرا انسانی؛ اف بر تو ای مغیره! ای کاش زمین همچون تویی را نمی‌دید که ابرو از تمامی انسانیت ها ببری و داغی سیاه برای همیشه تا ابد در تپش همه ثانیه‌ها بگذاری و بروی.
این روزها در سوگ، در عزا همچون یتیمان بی مادر، بر شکستن همه خوبی ها زار می‌زنیم. او که خدا تمامی زمین و آسمان را برای او آفرید؛ مولود مبارک و فخر خدا و نمونه تبارک‌الله. ای کاش این روزهای مبدل به شب را هرگز نمی دیدیم؛ وقتی تمامی حیا را در مقابل چشمان دست‌بسته تمامی غیرت، سیلی زنی، وقتی حیدر خیبری را جماعتی دست بندند؛ آتش به خانه‌اش زنند و همسرش تمام وجودش، در برابر ظلم زمانه فراموشکار بایستد، وجود خویش برای دفاع از ولایت بدهد و باز مغیره‌ای باشد که چشم کور و گوش کر تنها زور به بازوی جهنمی‌اش بیاورد."
طهارت فاطمی و مهدوی، وظایف شیعیان در تقارن فاطمیه و نوروز، وقتی آقا بیاید، شعر مهدوی، گینس اسلامی 7، اخلاق و تربیت مهدوی، اول برو خودت را تربیت کن، آرامش در پرتو زیارت آل یاسین، جاروب کن خانه، سپس میهمان طلب، داستان، دل‌نوشته‌ها، باغبان شقایق‌های سرخ و اخبار و رویدادها برخی دیگر از موضوعات دوماهنامه امان را تشکیل می‌دهد.
در مطلب دیگری با عنوان جهاد همه جانبه، به مقایسه حرکت های جهادی حضرت زهرا(س) و حضرت بقیه الله(عج) پرداخته شده است و در بخشی از آن آمده است:
"
امام زمان هم پس از ظهور با روشن گری و معرفی خود و ارائه نشانه انبیا و تلاوت آیات و.. به بصرت زایی اقدام می کنند تا آن که این حرکت سیاسی- اجتماعی بزرگ، بیشتر بر اساس حضور داوطلبانه مردم انجام شود."
سیاست‌های آرمانی این نشریه، ایجاد و تقویت معرفت، محبت و اطاعت نسبت به امام زمان(عج) و به تبع، نسبت به دوستداران و به ویژه علمای ربانی با سِمت نایبان حضرت در عصر غیبت بوده و در سیاست راهبردی آن، خودسازی و جامعه‌سازی و به بیان جامع، زمینه‌سازی برای ظهور و حکومت جهانی حضرت قائم(عج) مورد توجه قرار گرفته است.
این نشریه در راستای دستیابی به آرمان‌های مورد نظر، از شیوه‌ها، راهکارهای آموزشی نظیر الگوسازی، بهره‌گیری از هنر و ادبیات، مستند سازی، مختصر سازی، تهیة ویژه‌نامه و در قالب‌هایی همچون مقاله، گزارش، گفت‌وگو، سخنرانی، شعر، داستان، دل‌نوشته، پرسش و پاسخ و پیوند دادن مناسبت‌ها با معارف مهدوی بهره می‌گیرد.
در بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان باغبان شقایق‌های سرخ مطالبی به بهانه 24 فروردین روز تکریم مادران و همسران شهدا آورده شده که به این شرح است: "سلام بر شهیدان و سلام بر مادرانشان! قهرمانانی که با تأسی از اسوه مادران شهید، حضرت ام البنین(س) از پاره‌های جگرشان گذشتند. شیرزنانی که از شیره جانشان، شیر محبت اهل‌بیت(ع) و امام زمان(عج) را به فرزندانشان خوراندند و دامان پاکشان مهد پرورش انسان‌هایی شد که همانند چهار فرزند ام‌البنین فدایی امام زمانشان شدند.
مادرانی که هر چند در جبهه‌های جنگ نبودند ولی همانند ام‌البنین که در کنار علقمه نبود و تا ابد نامش با کربلا گره خورد، آنان نیز نامشان با کربلای جبهه‌های ایران گره خورده است. باغبانانی که در بوستان زندگی خویش، شقایق های زیبا پرورش دادند و از اعماق قلبشان به امام زمان(عج) تقدیم کردند.
مادران شهدا با تأسی از سبک زندگی حضرت ام‌البنین(س)، درس صبر و استقامت را فرا گرفتند و در داغ عزیزانشان صبر پیشه کردند و زبان به شکوه و گلایه نگشودند. بسیاری از شهدا در وصیت‌نامه‌های خود از مادرانشان خواسته‌اند که بعد از شهادتشان صبور باشند و به جای گریه برای آنان در مصیبت اهل‌بیت(ع) گریه کنند."
در بخش پایانی این ماهنامه نیز موضوعاتی همچون عرفان منهای حتی دو رکعت مستحبی، نقد و بررسی فیلم بابل پس از میلاد، عمامه‌های خونین، امام مهربانی‌ها، من در شیار 143 منتظرم، خبریار، با یاران امان به چشم می خورد.
شایان ذکر است، چهل و هفتمین شماره دوماهنامه امان به مدیرمسئولی مجتبی کلباسی و سردبیری محمدصابر جعفری، ویژه فروردین و اردیبهشت ‌‌1393، به همت مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، بنیاد فرهنگی مهدی موعود(ع) و با مساعدت و مشارکت سازمان اوقاف و امورخیریه در 62 صفحه با قیمت 3 هزار تومان منتشر شد.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین