عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۳۹۴
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
عزداری در هیئت مهدی جان با سخنرانی حجت الاسلام ادیب یزدی و مداحی حاج مهدی ارضی
به موجب پیروز بیرون آمدن امیرالمومنین(ع) از امتحان الهی این آیه بر قلب رسول الله نازل شد، در میان مردمان هستند کسانی که جان خودشان را درکف دستشان قرار می دهند برای رضایت خدا...

عقیق: مراسم عزداری در هیئت مهدی جان با سخنرانی حجت الاسلام ادیب یزدی و مداحی حاج مهدی ارضی برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام ادیب یزدی را بخوانید؛

*کافران قریش با یکدیگر هم قسم شدند که شبانه به خانه رسول الله بریزند و ایشان را ترور کنند، غافل از این بودند که خداوند از همه داناتر است، خداوند به وسیله جبرئیل به پیامبر خبر داد که یا رسول الله شما شبانه از اینجا حرکت کنید بجای خودتان برادر، جانشین و امام پس از خودتان را بگذارید، نیمه های شب کفار ریختند در بستر رسول الله و دیدند که علی(ع) در بستر خوابیده است.

*در برخی نقل ها می گویند امیرالمومنین زخمی شد و در برخی دیگر می گویند از امیرالمومنین پرسیدند: محمد(ص) کجا است؟ آقا امیر المومنین پاسخ می دهند مگر پیغمبر را به من سپرده بودید؟ سریع تر خانه پیامبر را ترک کنید.

*به موجب پیروز بیرون آمدن امیرالمومنین(ع) در این امتحان الهی این آیه بر قلب رسول الله نازل شد، در میان مردمان هستند کسانی که جان خودشان را درکف دستشان قرار می دهند برای رضایت خدا و خداوند عالم نسبت به این بندگانش بسیار مهربان است، که تمامی علمای اهل سنت و شیعه بر این آیه اتفاق نظر دارند که در شان امیرالمومنین در شب لیله المبیت نازل شده است.

*بعدها امیرالمومنین می فرمایند: ای مردم راحت ترین شبی که خوابیدم آن شبی بود که در بستر پیغمبر خوابیدم، این عظمت امیرالمومنین را می رساند، شیخ حسنعلی نخودکی می فرماید: هر کسی را به جهان گر شرفیســت، که به آن فخر کند حین شــــــــرف، به جهانم جز از این نیست شـــرف، خانــه زاد علـــیم شاه نجــــــــف.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین