عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۳۲۳
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
مرکز اسلامی انگلیس به مناسبت سالروز شهادت حضرت صدیقه اطهر فاطمه زهرا(س) همراه و همگام با مسلمانان مقیم بریتانیا و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت از روز چهارشنبه به مدت 4 شب به سوگ نشست.

عقیق: در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، مرکز اسلامی انگلیس همراه با همه عاشقان و شیفتگان مومن و مسلمان و همه دلسوختگان و سوگواران ام الائمه حضرت صدیقه اطهر فاطمه زهرا(س) در سراسر جهان اسلام، مراسم سوگواری و عزاداری در مجالس مختلف به زبان‌های فارسی و عربی و انگلیسی به پا داشت.

در ویژه مجالس سوگواری که به زبان فارسی برگزار گردید، هرشب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط آقای مصطفی مرجان یکی از قاریان بین المللی قرآن کریم فضای مجلس را عطر آگین می‌ساخت و سپس حجت‌الاسلام والمسلمین بهمن پور با عرض تسلیت سالروز شهادت اسوه و الگوی زنان عالم، به مسلمانان جهان و حضرت ولی عصر(عج) و حاضرین در مجلس، پیرامون شخصیت، فضائل و مناقب ایشان به ایراد سخنرانی می‌پرداخت.

حجت الاسلام بهمن پور در این شب‌ها همچنین با استناد به آیات قرآن و احادیث نبوی؛ به تبیین صفات حضرت فاطمه زهرا(س) و القاب آن حضرت پرداخت.

این گزارش همچنین حاکی است، هرشب پس از سخنرانی، سوگواران امّ ابیها از مرثیه خوانی مداح اهل بیت عصمت و طهارت آقای حاج علی مصلایی بهره می‌بردند و با برپایی مراسم عزاداری، در سوگ دختر گرامی رسول اکرم(ص) می‌گریستند.

در ویژه برنامه‌های سوگواری به زبان عربی نیز، حجت اسلام والمسلمین شیخ فاضل الخطیب، یکی از سخنرانان برجسته عرب زبان با ایراد سخنانی به ذکر فضایل و مناقب و شخصیت برجسته بانوی اول اسلام حضرت فاطمه(س) به عنوان اسوه والگوی بانوان مسلمان جهان پرداخت و در ادامه برنامه آقای ملاباسم الدراجی به مرثیه خوانی و عزاداری پرداخت.

در ویژه برنامه‌های انگلیسی مرکز اسلامی انگلیس که بمناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) برگزار گردید، حجت الاسلام آقای شیخ احمد حنیف از کشور کانادا به تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) و وجود مبارک آن حضرت در ترویج وگ سترش اسلام پرداخت.

شایان ذکر است که حضور چشمگیر ارادتمندان اهل بین عصمت و طهارت بویژه جوانان و نوجوانان در مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) و شرکت در مراسم عزاداری وسینه زنی؛ حال و هوای معنوی خاصی را به این مجالس بخشیده بود.





 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین