عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۲۶۴
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳
مدیر گروه دائرة‌المعارف های مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم از تدوین جلد دوازدهم دائرة المعارف 30 جلدی قرآن کریم و انتشار و عرضه آن در نمایشگاه کتاب، در اردیبهشت ماه خبر داد.

عقیق: حجت‌الاسلام علي خراساني با اشاره به این که دائرة المعارف قرآن برای اولین بار در جهان اسلام در 30جلد منتشر خواهد شد، گفت: این دائرة‌المعارف، بزرگ‌ترین و جامع‌ترین دانشنامه قرآنی در حوزه معارف، علوم و اعلام قرآنی در جهان و از افتخارات تشیع و حوزه علمیه قم است و تلاش کرده ایم نگاه بی‌طرفانه‌ای به مباحث علمی داشته باشیم و آنها را به‌گونه‌ای جامع و بی کم و کاست ارائه کنیم.

وی تصریح کرد:‌ دائرة‌المعارف قرآن کریم، شامل اطلاعات پایه، معتبر و اصیل در باب علوم، معارف و اعلام قرآنى است که به‌گونه‌اى آسان‌یاب و روان در دسترس قرآن‌پژوهان و اهل تحقیق و پژوهش قرار گرفته است،

‌حجت الاسلام خراسانی خاطرنشان کرد: از ویژگى‌هاى این دائرة‌المعارف، استوارى بر پایه نظام الفبایى در چینش مدخل‌ها، استفاده از منابع اصیل، متقن و دست اول، ارائه همه آرا و مبانى اصلى در هر موضوع، برخوردارى از نظام ارجاع درون مقاله‌‌اى و برون مقاله‌اى و بهره‌ورى از نثر معیار است.

مدیر گروه دائرة‌المعارف های مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم با اعلام این که تا کنون 11جلد از دائرةالمعارف قرآن منتشر شده است، گفت: جلد دوازدهم این دائره المعارف که شامل 75 مدخل و مقاله بوده‌ و در آن مقالاتی با موضوع «خاورشناسان و قرآن»،‌ «حضرت خدیجه(س)»،‌ «خشونت»،‌ «خصایص النبی(ع)»،‌ «اوصاف بهشت شامل دارالسلام، دارالقرار  و...»، «خطابات قرآن»،‌ «خیر و شر» و ...‌ بررسی شده، اردیبهشت ماه سال جاری در نمایشگاه کتاب، در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت .

وی همچنین با اشاره به فرایند آماده سازی جلد سیزدهم، افزود. هم اکنون در حال تحقیق و نگارش مدخل های حروف«ش»«د»و«ذ» هستیم و امیدواریم جلد سیزدهم تا ماه مبارک رمضان برای عرضه در نمایشگاه قرآن آماده و در دسترس عموم مردم قرار گیرد .

حجت الاسلام خراسانی به تدوین "دانشنامه قرآنی ویژه جوانان و نوجوانان" نیز اشاره کرد وگفت: برای تدوین این دانشنامه از اساتید مجرب وآشنا به معارف قرآن  و همچنین متخصصان ادبیات کودک و نوجوان استفاده شده که جلد اول آن سال گذشته منتشر و جلد دوم نیز توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر خواهد شد.

مدیر گروه دائرة المعارف های مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم در پایان خاطرنشان کرد: تا کنون 12 هزار لوح از معارف قرآنی، علوم قرآنی و اَعلام قرآنی تولید و در دسترس عموم قرار گرفته است .

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین