عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۸۷۱
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
حجت الاسلام ریاضت در گفت و گو با عقیق:
عملکرد اخیر رسانه ملی باعث شده که متاسفانه برخی افراد مذهبی هم سراغ ماهواره و شبکه‌های دینی آن بروند. شبکه‌هایی معلوم نیست از کجا تامین مالی می‌شوند و مبلغ چه عقایدی هستند.
عقیق: برنامه های نوروزی امسال رسانه ملی، باعث دلخوری برخی از عزاداران فاطمی شد. عقیق برای بررسی این موضوع، با تعدادی از روحانیون گفت و گو کرد که در بخش نخست آن، سخنان حجت الاسلام عبدالحمید شهاب منتشر شد. این بار سراغ حجت الاسلام محمود ریاضت رفتیم تا نظر ایشان را درباره برنامه های نوروزی رسانه ملی بدانیم.

حجت‌الاسلام ریاضت با اشاره به اینکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی امسال با نادیده گرفتن ایام عزاداری فاطمیه حتی خیلی زود تر از سال‌های قبل به استقبال نوروز رفت٬ به خبرنگار عقیق گفت: صدا و سیما، امسال از یک ماه قبل به استقبال نوروز رفت. حتی در یکی دو برنامه به شکل مستقیم و غیر مستقیم گفتند که فاطمیه حدود دو شب است! این در حالی است که مقام معظم رهبری هر سال پنج شب مراسم ویژه در عزای حضرت فاطمه در بیت‌شان برگزار می‌کنند. ما باید توجه کنیم که حتی تعطیلی سوم جمادی ثانی به عنوان روز شهادت حضرت فاطمه٬ به همت رهبر انقلاب انجام گرفت.

این روحانی شناخته شده در ادامه به تغییر رویه صدا و سیما اشاره و تصریح کرد: متاسفانه امسال صدا و سیما نقش تحمیلی به خود گرفت. واقعا کشور در ایام فاطمیه در سال‌های پیش با تدبیر رهبری٬ جو معنوی خاصی به خود می‌گرفت. اما امسال صدا و سیما کمر همت بست تا اجازه ندهد این فضا ایجاد شود.

وی با اشاره به نقش تربیتی حضرت زهرا ادامه داد: کشور ما همه امنیت خود را مدیون ولایت است. امروز در حالیکه کشورهای مجاور ما در بی امنیتی کامل هستند ولی می‌بینیم که مرز‌های به خوبی حفظ شد است. همه دنیا هم می‌دانند که این امنیت به برکت تدبیر و مدیریت مقام معظم رهبری است. بزرگترین شهید راه ولایت هم حضرت فاطمه است. صدا و سیمای ما می‌تواند به خوبی از این پتانسیل‌ها بهره ببرد، ولی متاسفانه امسال هیچ توجهی به ارزش‌های نکرد. یکی از دغدغه‌های مهم رهبری مسئله فرهنگ است. ایشان بارهای فرموده‌اند که نگران مسئله فرهنگ هستند و این در حالی است که صدا و سیما از همه نهاد های فرهنگی و حتی وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد تاثیر بیشتری بر فرهنگ مردم دارد و می تواند نقش محوری در این زمینه ایفا کند. در دورترین نقاط این کشور تلوزیون مخاطب دارد. اما نسخه‌ای که صدا سیما برای این هجم مخاطب پیچیده، واقعا جای نقد دارد. سریال های نوروزی چه محتوایی به مخاطب می دهد؟ من معتقدم این سریال‌ها فقط وقت مردم را به بطالت می‌گذراند.

ریاضت ادامه داد: مردم در لحظات سال تحویل به خودی خود دارای حال معنوی می‌شوند. همه همصدا با هم دعا می کنند که به احسن الحال برسند. اما صدا و سیما در لحظه های تحویل سال چقدر به حال معنوی مردم کمک کرد؟ عملکرد اخیر رسانه ملی باعث شده که متاسفانه برخی افراد مذهبی هم سراغ ماهواره و شبکه‌های دینی آن بروند. شبکه‌هایی معلوم نیست از کجا تامین مالی می‌شوند و مبلغ چه عقایدی هستند. من لحظات سال تحویل را کربلا بود و آن‌جا بسیاری از ایرانیان متدین را می دیدم می‌گفتند که حاج آقا ما ماهواره خریده‌ایم تا شبکه‌های مذهبی و معارفی آن را ببینیم! مردم ما علاقه مذهبی دارند اما متاسفانه این علاقه نادیده گرفته می‌شود. متاسفانه ام القرای شیعه هیچ برنامه ریزی دقیقی برای ارائه معارف شیعی ندارد و معمولا ساعت‌هایی که بیننده ای وجود ندارد ، برنامه های کلیشه‌ای مذهبی پخش می‌شود.

وی در نهایت خاطر نشان کرد: ما با این وضع شرمنده شهدا خواهیم شد. شهدایی که همه برای به دست آوردن سربند یا زهرا لحظه شماری می‌کردند. بیشتر شهدا در وصیت نامه شان گفته اند که به خاطر زنده نگه داشتن اسلام و انتقام خون فاطمه (س) می جنگیم، پس چرا امروز شاهد این وضع نگران کننده هستیم؟!

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
0
3
مطالبی ناب درباره فاطمیه سلام الله علیها در batomigoyam.blogfa.com

ممنون از سایت عقیق
بچه هيئتي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
3
1
سلام عليكم حاج آقا اولا" تكنولو‍ژي كه پيشرفت كنه همينطوري ميشه ديگه مثل اين تبلتي كه دست شماست !
دوما" بلا نصبت علماي بزرگ وقتي كه هركي از راه برسه بره طلبه بشه و سخنرانان در شهرستان ها (نمونه هاي عيني )در ماديات غرق شوند و به دنبال پست و مقام باشند صداوسيما هم بهتر از اين نميشه - به نظر حضرتعالي آخوندي كه نتواند خانواده ي خود را هدايت كند ميتواند جامعه و مردم را هدايت كند؟
شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
0
2
آقای ریاضت گفتند که :من معتقدم این سریال‌ها( سریال های نوروزی)فقط وقت مردم را به بطالت می‌گذراند.
آقای ریاضت! ای کاش فقط وقت مردم را به بطالت میکشاند!
ترویج رابطه ی نامحرمان ، زیر سوال بردن ارزش های دینی ، عبور از خطوط قرمز دین و ... فقط بخشی از ابتکارات آقایان رسانه ملی است!
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین