عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۷۴۸
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۱
شاید شما نیز افرادی را دیده باشید که پیوسته از بیماری که بدان مبتلا شده اند نالان می باشند اما اگر این افراد می دانستند که چه ثواب و پاداش عظیمی در پَسِ این رنج و گرفتاری نهفته است، دوست داشتند همواره بیمار می بودند!

عقیق: در این باره حضرت امام صادق (ع) نقل فرموده اند: روزی سلمان بیمار بود و حضرت علی (ع) نزد او رفته و بیان داشتند: ای سلمان؛ بیماری شیعیان ما جز کفاره ی گناهان گذشته ی آنان نیست و این سبب پاک شدن گناهان آنان می شود.

سلمان عرض کرد: پس با این بیان، پاداشی جز پاک شدن گناهان (برای فرد بیمار) نداریم؟

حضرت فرمودند: ای سلمان؛ اجر و پاداش شما در تحمل بیماری و دعا و تضرع به درگاه خداست که خداوند به سبب این دو ویژگی برای شما حَسَناتی منظور می دارد و درجات شما را بالا می برد. اما درد ناشی از بیماری تنها کفاره ی گناهانتان می باشد. (وسائل الشیعة، ج2: 625)

علاوه بر این از امام باقر (ع) روایت شده است: هنگامی که خداوند بنده ای را دوست داشته باشد یکی از این سه چیز را به او هدیه می دهد: یا سر درد، یا چشم درد و یا تب را (وسائل، ج2: 622) که بی شک این بیماری ها برای پاک شدن گناهان گذشته آن بنده می باشد و از این رو امام صادق (ع) فرموده اند: بیداری کشیدن(بی خوابی) یک شب مومن، به سبب بیماری برابر است با عبادت یکسال و همچنین بیان داشته اند: کسی که مریض شود و آن را بجان بخرد، خداوند عبادت شصت سال برای او می نویسد. عرض شد معنای بجان خریدن چیست؟

حضرت فرمودند: یعنی آن که بیمار از آن مریضی که به سراغ او آمده به کسی شکایت نکند. (وسایل الشیعه، ج2: 627؛ فرهنگ زلال: 171، 172)

 

منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین