عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۶۷۲
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸
توصیه های حاج منصور ارضی برای آغاز سال نو
بعد از سال تحویل هرچه سعی کنید برای حضرت زهرا (س) گریه کنید نمی شود ، نگو چرا عوض شدم آن چه را که خوردید تاثیر گذاشته است ، عجیب هم هست، خوراک سریعترین ضرر رابه ما می رساند

عقیق: آخرین مراسم زیارت عاشورای سال 92 در حسینیه صنف لباس فروشان تهران با مداحی حاج منصور ارضی برگزار شد.

به گزارش عقیق به نقل از قدیم الاحسان حاج منصور ارضی توصیه هایی را به مناسبت آغاز سال نو به هیئتی ها داشت.

در ادامه بخش هایی از سخنان این مداح اهل بیت(ع) را بخوانید:

هر کسی مأنوس با زیارت عاشورا و دعا باشد موفق تر است. خیلی بلا ها با دعا دور می شود، این روزها همه مشغول دستورات ایمنی و ترافیک  هستند، واقعا کمتر می بینید که بگویند با صدقات خودتان را بیمه کنید و  با صدقات صبح و غروب اجل های زودرس  را رد کنید.این کلام امام صادق(ع) در مفاتیح آمده است درقالب ادعیه صباح و مساء که این دعاها دفع بلا میکند از چشم و نظر بددور می کند.

این فراز "ماشاءالله لا قوة الا بالله" که در قرآن هم آمده است را فرمودند: اگر سه مرتبه بخوانید و دعاهای دیگر ومخصوصا این تسبحات بی بی دوعالم دفع بلا می کند.
اگر جایی می روید حتی فامیل کسانی هستند که تنگ نظرند یا چشم بد دارند این آیه "وان یکاد" رابخوانید و  نگویید که این حرف ها خرافات است چرا که برای پیغمبر خداهم پیش آمده است.

  مواظب غذایی که می خورید باشید، مهمانی که میروید اگریقین دارید که صاحب خانه اهل خمس و زکات و اهل نماز نیست سعی کنید چیزی نخورید، حالا که باید  صله رحم بکنید بروید ولی مواظبت کنید، اگر بدشان آمد هیچ عیبی ندارد بگذارید بفهمند. واقعا از مجالسی که میدانید بی حجاب نشستند  بیرون بیایید. زن، مرد و یا هر کسی هستید این دستورات ایمنی است که وقتی نسبت به گناه حساسیت نشان دادید حداقل برای خودتان و زندگی خودتان  سال خوبی دارید وگرنه می شودسال تخمه،آجیل وشیرینی وبعدهم مریضی وغیره.


واقعا میخواهم بگویم اگرمواظب بودید این اشک می ماند و گرنه از دست می رود لذا بعد از سال تحویل هرچه سعی کنید برای حضرت زهرا (س) گریه کنید نمی شود ، نگو چرا عوض شدم آن چه را که خوردید تاثیر گذاشته است ، عجیب هم هست،  خوراک سریعترین ضرر رابه ما می رساند.

برای حال و هوا ، شب زنده داری و به فکر مردم بودن و به فکر قبر و قیامت بودن مردم قدم بردارید. بگو فأین تذهبون کجا میروید؟ می خندند. لذاببینید چه کسانی جا می مانند؟ آنهایی که لحظه ای اهل دنیا باشند.

 

ماباید اهل حرم اهل بیت(ع) باشیم .حضرت اباالفضل (ع)که امروز روضه اش را خواندیم فکر ضعفا بوده است. ببینید مستمری بگیرانشان مشخص بوده اند، بعد از شهادت ایشان  طرف آمد به ام البنین(س) عرض کرد: هر سال این موقع می آمدم خرج یک سال  را می گرفتم.

پس ببینید شما هم باید این گونه باشید. حضرت ام البنین(س) فرمودند: که صاحب این خانه در کربلا به شهادت رسیده است، سائل گریه کرد ،گفت ولی من همیشه از دراین خانه رزق می گرفتم ،لذاحضرت نا امیدش نکرد .

 موقع تحویل سال برای همه دعا کنید اول برای گنه کاران شهرتان، بخدا یک وقت می بینید دعایتان گرفت و همه برگشتند، دعا کنید و ان شاءالله  واقعا فرج آقا رابخواهید که آقا بیاید و الحمدالله دعای فرج به ذکر زبانتان هست  ولی اصل آن دلتان است، وقتی می سوزید و می گویید آقا بیا .

موقع تحویل سال یه ربع، بیست دقیقه با خانواده تان بگویید با هم صحبت نکنید اگر می توانید 360 مرتبه کمتر یا بیشتر  ذکر زیبای "یا مقلب القلوب والابصار"رابگویید، خدا  واقعا دلها را عوض می کند.

یا مقلب القلوب را برای کل جامعه ات بگو ، بعدا می بینید بعد از عید دیدنی ها می آیند برای حضرت زهرا (س) عزاداری می کنند.  اگرکسی هم مرد دعایش می کنیم ،اگر ما مردیم شما دعایمان کنید چون این تحویل سال برای یک عده ای اجل هم هست.

پیغمبر(ص)و امام صادق(ع)  فرمودند: با صدقه دادن ، کمک دادن وگره باز کردن وصله رحم این شبها و روزهای عمر طولانی میشود.

ان شاالله خداعاقبتان را ختم بخیر کند.
ان شالله سال خوبی راشروع کنید.
خدا به همه شما عمر طولانی در عزاداری برای حضرت زهرا (س)بدهد.
ان شاالله پول هایتان خرج حلال بشود و خرج گناه نشود.
خدا بحق حضرت زهرا (س) به همه شما خیر بدهد.
دعا کنید ما هم ملتمس دعا هستیم .

همه آنهایی که  کربلا ، مشهد ، جبهه و یا هر جا یی که می روند حال دعارا از دست ندهند.

  از خدا بخواهید که بتوانید این مسیر واین فرهنگ غنی و عمیق ولی سری را در زندگی خودتان و خانواده  هایتان  تسری دهید.
خدایا ما خیلی چیزها رو نمی دانیم و نمی فهمیم و تو بهتر میدانی، مارا از حضرت زهرا(س) و راه و زندگی و خونش و هیئتش و مجلسش دور نفرما.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علی اکبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
0
3
حاجی یه دعایی رو یادش رفت ؛
خدایا سایه ی رهبر عزیز زومقتدرمون رو رو سر ما مستدام بدار
خدایا سایه ی حاجی رو هم از سر ما کم نکن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
0
0
http://mehrnews.com/detail/News/2260550
علی خلیلی طلبه ناهی از منکر پس از مدت طولانی و تحمل جراحات بسیار در گذشت
تشییع جنازه سه شنبه 5 فروردین از جلوی حوزه علمیه باقرالعلوم جنب ترمینال جنوب
اطلاع رسانی شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
0
0
http://mehrnews.com/detail/News/2260550
علی خلیلی طلبه ناهی از منکر پس از مدت طولانی و تحمل جراحات بسیار در گذشت
تشییع جنازه سه شنبه 5 فروردین از جلوی حوزه علمیه باقرالعلوم جنب ترمینال جنوب
اطلاع رسانی شود
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین