عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۶۶۳
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۳
معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: دیدار از خویشاوندان و انجام صله رحم در ایام نوروز از برکات نوروز باستانی ایرانیان است.

عقیق: حجت الاسلام حمید ارشاد با اشاره به تقارن ایام فاطمیه و عید ستانی از خویشان و نزدیکان خود صله رحم را به جا می آورند چراکه سبک زندگی فاطمی به همراه بهره مندی از آموزه های اسلام موجب رونق زندگی مسلمانان در سال جدید می شود.

وی در ادامه با بیان مزیت های اجتماعی صله ارحام افزود: از بین رفتن کدورت ها و ایجاد روابط صمیمی و دوستانه در آغاز سال جدید می تواند انسان را از لحاظ روحی و معنوی تقویت کرده و بهداشت روانی افراد را متضمن شود.

  حجت الاسلام ارشاد تصریح کرد: افزایش رزق و روزی، طولانی شدن عمر و نوید بهشت از جمله آثار نیک صله رحم است که خداوند آن را برای بندگان خود مژده داده است.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه آذربایجان غربی رعایت چارچوب های اصلی در دید و بازدیدهای عید را از الزامات این ایام عنوان کرد و افزود: پرهیز از تجمل و خودنمایی و همچنین رعایت موازین شرعی و اصول محرم و نامحرم در عید باستانی نشاط بیشتری در این ایام به مسلمانان منتقل می کند.

حجت الاسلام ارشاد افزود: انس و آشتی با طبیعت و الهام گیری از دگرگون شدن آن موجب تغییر خلق و خوی انسان در جهت بهتر شدن او می شود و چه خوب است انسان خود را همچون طبیعت زیبای الهی در مسیر کسب معرفت اهل بیت(ع) هم صدا و یکدل قرار دهد.

 وی از برگزاری برنامه های متنوع مبلغان توسط حوزه علمیه در ایام نوروز خاطرنشان ساخت: اجرای کارهای دینی و فرهنگی نیازمند همفکری و همدلی دوسویه است ،حوزه علمیه استان با اعزام مبلغین در مساجد و تکایا سعی می کند در معرفی وتبیین جایگاه دخت نبی اکرم(ص)  گام های موثر و مفیدی بردارد.

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین