عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۶۵۷
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۲
یکی از مراجع عظام تقلید قم گفت: در هنگام تحویل با خواندن دعای این ایام باید خود را به خداوند نزدیک‌تر کنیم و بکوشیم تا با پرهیز از گناه در مسیر الهی قرار گیریم.

عقیق: آیت‌الله جعفر سبحانی  در درس خارج اصول خود با اشاره به فرارسیدن سال جدید گفت: عید به معنای بازگشت به نقطه قبلی است و به همین دلیل به آن عید می‌گویند.

وی بیان داشت: اگر بخواهیم بر اساس مفاهیم قرآنی رفتار کنیم، وقتی برکتی الهی به مردم می‌رسد آن روز عید است مثلا در خصوص مسیحیان، آن روزی که حضرت عیسی(ع) از خداوند خواست مائده‌ای آسمانی برای ایشان و حواریون بفرستد فرمود من این روز را برای مسیحیان عید اعلام می‌کنم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: جمعه را نیز سیدالایام و عید می‌نامند و این هم به دلیل برکتی الهی است که در جمعه‌ها وجود دارد.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به عید میلاد ائمه اطهار(ع) گفت: زمانی که این ایام را نیز عید می‌نامند به دلیل این است که برکتی الهی نصیب انسان شده که همان وجود نازنین آن بزرگواران است و نصیب بشریت شده‌اند.

وی با اشاره به عید نوروز گفت: عید نوروز را نمی‌توان عید اسلامی دانست چون ویژگی‌های الهی در آن نیست، اما رسم خوبی است به شرطی که در آن گناهی رخ ندهد.

این مرجع تقلید گفت: در هنگام تحویل با خواندن دعای این ایام باید خود را به خداوند نزدیک‌تر کنیم و بکوشیم تا با پرهیز از گناه در مسیر الهی قرار گیریم.

آیت‌الله سبحانی گفت: هر روزی که گناهی انجام نگیرد لطفی الهی نصیب آدمی شده و عید خواهد بود و باید بکوشیم تا هر روز برای ما عید باشد.

وی افزود: مراسم تحویل سال نو هم باید ساده و عاری از گناه باشد ولی امسال مقارن با ایام فاطمیه شده است که باید احترام فاطمیه را هم نگاه داشت.

 

منبع:شبستان

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین