عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۴۵۳
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳
29اسفند در سراسر کشور برگزار می شود؛
امسال برای اولین بار دانشگاهیان عمره گزار به شکرانه انتخابشان برای این سفر معنوی همه با هم در ساعتی مشخص قرار عاشقی می گذارند.

عقیق: دانشگاهیان عمره گزار به شکرانه دعوت به سرزمین وحی، باهم قرار عاشقی برگزار می‌کنند. قرار عاشقی روز 29 اسفند راس ساعت 14 و 20 دقیقه در سراسر کشور برگزار می شود و دانشگاهیان عمره گزار در این ساعت سر به سجده شکر گذاشته و با خدای خود راز و نیاز می‌کنند.
امسال برای اولین بار دانشگاهیان عمره گزار به شکرانه انتخابشان برای این سفر معنوی همه با هم و یکصدا در ساعتی مشخص سر به سجده شکر می‌گذارند و هزاران لحظه ناب بندگی را به درگاه حضرت احدیت به جا می‌آورند.
این حرکت جامع می‌تواند همراه با خانواده‌های این عزیزان و هم چنین علاقمندان به این سفر معنوی باشداما مهم این است که دانشگاهیان عمره گزار در حرکتی دسته جمعی و یکصدا از خالق خود به خاطر انتخاب و دعوتشان به سرزمین وحی شکرگزاری کنند.
برای شرکت کنندگان در این طرح مسابقه ویژه ای تدارک دیده شده است که دانشگاهیان شرکت کننده در این طرح می‌توانند با ارسال مهم‌ترین دعا و خواسته خود از خداوند متعال به صورت یک پیامک به شماره 3000801213 در این مسابقه شرکت کنند. بدیهی است از میان پیامک‌های ارسال شده به قید قرعه جوایز نفیسی به برندگان اهدا می شود.

آغاز عمره دانشگاهیان از دوم فروردین ماه 93
حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: از قریب به چهار میلیون و 600 هزار دانشجو در سراسر کشور تعداد 340 هزار نفر در مدت 10 روزه تعیین شده به منظور ثبت‌نام برای تشرف به سرزمین وحی، نسبت به انجام این کار اقدام کردند.
وی افزود: در میان متقاضیان عمره دانشجویی، 17 هزار و 300 نفر با انجام قرعه کشی انتخاب شدند.
فقیهی تصریح کرد: نخستین کاروان دانشگاهیان گروهی از استادان دانشگاه‌ها هستند که روز دوم فروردین ماه 93 به این سفر معنوی اعزام وآخرین گروه دانشگاهیان نیز روز 29 اردیبهشت ماه عازم عربستان می‌شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به تلاش این ستاد به منظور تسهیل سفر عمره برای دانشگاهیان کشور ادامه داد: در واقع زمان اعزام دانشگاهیان به گونه‌ای طراحی شده است که تمام زائران بتوانند پیش از آغاز امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها به کشور بازگردند.

فقیهی با بیان اینکه هر یک از دانشگاهیان تنها یک بار مجاز به استفاده از سهمیه عمره دانشجویی است، ادامه داد: به همین دلیل نام کسانی که یک بار از این سهمیه استفاده کرده‌اند، با شناسایی کد ملی آنان به طور خودکار از سامانه حذف شد و تمام زائران این سفر افرادی هستند که برای نخستین بار از عمره دانشجویی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تصریح کرد: برنامه‌های گوناگونی برای زائران این سفرها تدارک دیده شده و برنامه‌های فرهنگی از جمله آنهاست که پیش از سفر و هنگام سفر اجرایی می‌شود و تا دو سال پس از سفر عمره نیز ادامه می‌یابد.

وی اذعان کرد: تاکنون 25 همایش استانی در بخش برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آموزشی و فرهنگی پیش از سفر به اجرا درآمده و در چند استان باقی‌مانده نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این همایش برگزار می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: علاوه بر این آموزش مجازی به صورت آنلاین برای زائران و با حضور استادان مجرب کشوری از ششم اسفندماه آغاز شده است.

فقیهی یادآور شد: با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده از دانشجویان از دو ماه پیش ارسال بسته‌های فرهنگی برای آنان آغاز و مسابقات گوناگونی برای آنان طراحی شده که امید است زائران دانشگاهی با مطالعه و دقت در این بسته‌ها، از سفر معنوی حج بیشترین بهره را ببرند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: در همین راستا راه‌اندازی سامانه پیامکی برای اطلاع‌رسانی برنامه‌ها به زائران و برگزاری مسابقات فرهنگی از جمله مسابقه مکتوب با استفاده از کتاب «از میقات تا عرفات» در دستور کار قرار گرفت؛ ضمن اینکه زائران دانشگاهی می‌توانند با حضور در شبکه اجتماعی زمزم علاوه بر مطالعه مطالب و تجربیات دانشجویان در سال‌های گذشته، نظرات، شرح سفر و دیگر مطالب مورد نظر خود را برای بهره‌مندی و مطالعه دیگر زائران قرار دهند.
وی اضافه کرد: مسابقات مختلف عکاسی، شعر و داستان، سفرنامه‌نویسی، وبلاگ‌نویسی و هنرهای تجسمی نیز بخش دیگری از برنامه‌های فرهنگی این سفر به شمار می‌رود که به برگزیدگان هر یک از آنها جوایزی اهدا می‌شود.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین