عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۳۶۴
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
حجت الاسلام دارستانی، حاج سعید حدادیان، حاج حسین سیب سرخی و کربلایی محمدحسین حدادیان در عزای حضرت زهرا(س)
اگر الان شما در شهر تهران هیچ بویی از عزای حضرت زهرا(س) استشمام نمی کنید یک علتش این است که مردم نمی توانند با این روز ارتباط برقرار بکنند، هرکسی نمی تواند.

عقیق: مراسم شام شهادت حضرت زهرا(س) با سخنرانی حجت الاسلام سیداحمد دارستانی و با مداحی حاج سعید حدادیان، حاج حسین سیب سرخی و کربلایی محمدحسین حدادیان در حسینیه فاطمه الزهرا(س) برگزار شد.

نکاتی از سخنرانی حجت السلام دارستانی را بخوانید:

*فهم حسینی خیلی زحمت نمیخواهد ولی برای فهم فاطمی خیلی باید زحمت کشید، تا ما فاطمی شناس نشویم ظهور تحقق پیدا نمی کند، آقای ما وقتی می آید که مردم از حسینی شناسی به فاطمه شناسی برسند، فاطمیه را به خوبی درک کرده باشند، و حرف های گفته و نا گفته بی بی را فهم کرده باشند.

*اگر رسول ترک که کل سال عرق خوری میکرده را به کربلا ببریم می تواند با امام حسین ارتباط برقرار کند، ولی چنین فردی نمی تواند با فاطمیه و عزای فاطمه الزهرا ارتباط برقرار کند، چون فاطمیه گردنه های سخت دارد و صعب العبور دارد، اگر می بینید در این شهر کسی رنگ و بوی عزاداری ندارد یکی از دلایلش این است که مردم نمی توانند با این روضه ها ارتباط بر قرار کنند.

*حاجت را از پدر زودتر می شود گرفت یا از مادر؟ اصلا مادر چیز دیگری است، مادر مظهر تجلی تمام صفات خداست، از هر هزار نفر که برای محرم خرج می کنند صد نفر آنها توفیق ندارند برای این مادر خرج کنند، تمام آنهایی که برای سیدالشهدا لباس عزا می پوشند یک دهم آنها توفیق ندارند برای حضرت زهرا لباس عزا بپوشند.

*اگر الان شما در شهر تهران هیچ بویی از عزای حضرت زهرا(س) استشمام نمی کنید یک علتش این است که مردم نمی توانند با این روز ارتباط برقرار بکنند، هرکسی نمی تواند. در این شهر تهران از هزار تا هیئتی که برای سیدالشهدا(ع) خیمه عزا زدند ده تای آنها برای بی بی دوعالم خیمه عزا بر پا نکردند،این نشان دهنده این است که توفیق و سعادت بالایی می خواهد.

*خیلی دقت کنید اینکه برای عزای امام حسین(ع) این همه زحمت می کشیم نه برای اینکه عزای امام حسین(ع) بالاتر از این عزا ها است، نه چون نفهمیدیم فاطمیه عزایش از محرم بالاتر است، اگر فکر می کنیم از امام حسین(ع) می توانیم بهتر حاجت بگیریم چون زهرای مرضیه را نشناختیم. اگر بخواهیم پیامبر(ص) را بشناسیم جز در خانه مادر جایی نمی رویم، چون جنس مادر از همه جنس ها جدا است. از پدر زودتر رفع گرفتاری و حاجت می شود یا از مادر؟ اصلا مادر یک چیز دیگر است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کنیزالزهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
0
0
سائلی سینه زنی سیب سحر سوره فجرسوزدل بهرعزای تودمادم داریم
7سین کرمت جورهمیشه بی بی
مافقط1سفرکربوبلاکم داریم




متن گزارش بی نهایت دلنشین بودممنون
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین