عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۳۱۷
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: حضرت مریم(س) براساس آنچه که در قرآن وارد شده سیدزنان زمان خود بود، ولی حضرت زهرا(س) سیدة‌النساء بودنش مربوط به کل زمان‌ها و فراگیر است.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله شریفی‌راد، با تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: امیدواریم در این ایام بتوانیم با پیروی از بانوی بزرگ اسلام رهنمودهای ایشان را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: همانگونه که می‌دانیم یکی از القاب حضرت زهرا(س" (سیدة‌النساء العالمین" است و پیامبر اسلام(ص) این لقب را به ایشان داده است و این لقب یعنی اینکه ایشان سرور تمام زنان عالم است و زنان جامعه ما اگر می‌خواهند به کمالی برسند باید از ایشان پیروی کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام یادآور شد: این الگو گرفتن فقط مخصوص مسلمانان و شیعیان نیست بلکه تمام انسان‌ها می‌توانند از ایشان الگو بگیرند. حضرت مریم(س) براساس آنچه که در قرآن وارد شده سیدزنان زمان خود بود ولی حضرت زهرا(س) سیدة‌النساء بودنش مربوط به کل زمان‌ها و فراگیر است.

شریفی‌راد تصریح کرد: ائمه(ع) از ناحیه خدا حجت مردم بر روی زمین هستند و حضرت زهرا(س) هم حجت خدا بر ائمه است. اینکه از طرف پیامبر(ص) لقب ام ابیها را گرفته به معنای آن است که ایشان، پایه و اساس ولایت و امامت است و تمام معانی معاد، توحید و تمام ارزش‌های دینی و اسلامی به وجود این بانوی بزرگوار پیوند خورده است.

وی اظهار کرد: نقش حضرت زهرا(س) بین عامل مبدا و معاد،‌ نبوت و امامت یک نقش فوق‌العاده‌ای است این بانو شخصیتی دارد که الگویی برای تمام انسان‌ها است و این حضرت در جنبه‌های مختلف زندگی اعم از سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فردی و عبودیتش نسبت به خداوند یک الگوی کامل محسوب می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام در ادامه افزود: مثلا در بعد اقتصادی حضرت زهرا(س) می‌تواند برای ما یک الگوی مناسبی باشد. حضرت همواره در مسائل اقتصادی در حد نیازش استفاده می‌کرد و از امکانات مادی که در اختیار داشت هم نیازهای فردی‌اش را رفع می‌کرد و هم نیازهای سایر افراد جامعه را.

شریفی‌راد تصریح کرد: حضرت به قدری شخصیتش بزرگ بود که هیچ گاه از مولای متقیان علی(ع) توقعی بیشتر از حد و توان ایشان نداشت این خود می‌تواند بالاترین الگو برای زوج‌های جوان ما باشد که هیچ گاه از طرف مقابل خود توقع نابجا نداشته باشد و با صبوری مشکلات زندگی را حل کنند.

وی در پایان گفت: حضرت فاطمه(س)همواره از ملک فدک به عنوان سرمایه‌ای استفاده می‌کرد تا بتواند با آن مشکلات جامعه را حل کند. این رفتار حضرت می‌تواند برای سیاست‌مداران ما الگو باشد که در این شرایط بحرانی با توجه به سرمایه‌هایی که در اختیار دارند بتوانند مشکلات مادی مردم را حل کنند.

 

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین