عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۱۹۷
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
چهار تخته فرش نفیس از مجموعه فرش های در حال بافت برای حرم های مطهر امامین عسگریین با حضور معاونین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور از دار قالی پایین کشیده شدند.

عقیق: در این مراسم معاونین صنعتی هنری و جذب و مشارکت های مردمی ستاد و حجت الاسلام شیخ حیدر یعقوبی از تولیت حرم امامین عسگریین(ع) و نمایندگانی از حرم مقدس امیرالمومنین(ع) حضور داشتند و از شش کارگاه تولیدی فرش دستباف در کاشان بازدید شد.

معاون صنعتی و هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات در این خصوص گفت: تاکنون دو هزار و 500 متر مربع در قالب 80 تخته فرش از مجموع متراژ تعهد شده فرش های عتبات عالیات برای حرم های مقدس امیرالمومنین(ع)، حضرت امام حسین (ع)، حضرت اباالفضل العباس(ع) و خیمه گاه بافته شده که اولین محموله این فرش ها در اردیبهشت ماه 93 به عتبات عالیات ارسال می شود.

مسئول پروژه فرش بافی عتبات عالیات در منطقه کاشان نیز در خصوص نوع بافت این فرش ها اظهار داشت: تار این فرش ها از جنس ابریشم و نخ آن از بهترین پشم بهار سیرجان و کرمانشاه تهیه شده و برای پایداری مناسب رنگ های بکار رفته از مواد و رنگ صرفا گیاهی استفاده شده است.

وی افزود: شش هزار متر مربع فرش نفیس دست بافت دیگر نیز در قالب 240 تخته، در اندازه های مختلف از دو تایکصد متر مربع در دست بافت می باشد.

سید محسن واجدی با اشاره به پرداخت هزینه 16 میلیارد تومانی بافت این فرش ها توسط یک خیر به نام ˈعباس مصلی نژادˈ گفت: اقدام اجتماعی، اقتصادی و مذهبی این فرد عامل کارآفرینی و ایجاد اشتغال در صنعت فرش دست بافت منطقه کاشان شده است.

مسئول خانه فرش ترنج و محراب کاشان افزود: بانوان فعال و هنرمند کاشانی با روحیه مذهبی و اعتقاد قلبی، دلسوزانه در این کارگاه افتخار گره زنی بر تار و پود فرش های عتبات عالیات را دارند و تلاش می کنند تا با بهترین کیفیت فرش های مورد نیاز حرم ائمه را ببافند.

وی تصریح کرد این فرش های نفیس دست بافت برای حرم های مطهر حضرت علی (ع)، حضرت امام حسین(ع)، حضرت اباالفضل العباس(ع)، امامین عسگریین(ع)، تل زینبیه و خیمه گاه بافته می شود.

واجدی فزود: قرارداد همکاری تولید فرش دست بافت با کیفیت با ستاد بازسازی عتبات عالیات در جلسه هفته آینده با حضور مسئولین ستاد و مدیران این شرکت امضاء می شود.

وی گفت: این فرش ها توسط استادکار برجسته و با سابقه کاشانی ˈامیرحسین کریم پور ˈ با استفاده از عصاره و جوهره ای از طرح های 500 ساله فرش دستباف در کاشان طراحی شده است.


منبع:ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین