عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۸۷۶
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
کرامت حافظی خبر داد:
مسئول دبیرخانه کنگره شهدای جهان اسلام گفت: درنظر داریم برای ۲۰ تا ۳۰ شهید جهان اسلام به صورت جداگانه یادواره‌هایی برگزار کنیم.شهدایی همچون ادواردو آنیلی، شهیداسماعیل بلخی، شهید عبدالعلی مزاری، شهید احمدشاه مسعود وشهدای حزب‌الله لبنان
عقیق: کرامت حافظی مسئول دبیرخانه کنگره شهدای جهان اسلام با اشاره به مراسم‌های یادبودی که توسط این کنگره برگزار خواهد شد گفت: اولین مراسم 25 اسفندماه 92 سالگرد شهادت راشل کوری است که به همین منظور مراسمی در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. راشل کوری دختر 23 ساله آمریکایی است که محل زندگی خود را ترک کرد و مدت‌ها در فلسطین همراه مردم فلسطین بود و هنگام دفاع از منزل یک پزشک فلسطینی توسط بلدوزرهای اسرائیلی به شهادت رسید. سال آینده نیز اولین مراسم بزرگداشت مالکوم ال شباز نوه مالکوم ایکس برگزار خواهد بود. این مراسم در واقع اولین سالگرد شهادت این شهید آمریکایی است که مثل بقیه شهدای جهان اسلام تخریب‌های بسیاری علیه او انجام شده است.

وی افزود: برای شهدای دیگر این مجموعه نیز مراسم‌هایی برگزار می‌شود. شهدایی همچون شهید عمرمختار که با استعمار ایتالیا مقابله کرد. شهید سید اسماعیل بلخی، شهید عبدالعلی مزاری، شهید احمدشاه مسعود، شهدای حزب‌الله همچون شهید سیدعباس موسوی، شهید عماد مغنیه، شهید راغب حرب،‌ شهید علامه عارف الحسینی رهبر شیعیان پاکستان، مروه الشیبی  و شهید ادواردو انیلی هم در این لیست هستند. درنظر داریم برای 20 تا 30 شهید جهان اسلام به صورت جداگانه یادواره‌هایی برگزار کنیم.

کرامت حافظی با اشاره به استقبال مردم از الگو قرار دادن شهدای جهان اسلام گفت: در ایران حتی مدارسی به نام شهید محمد سلیمان خاطر داریم که نشان دهنده آن است که مردم می‌خواهند فرزندانشان مانند این مرزبان اسلام تربیت شود. کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام یک بخش مهمی علمی خواهد داشت که فراخوان علمی و مقالات را به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی اعلام خواهیم کرد و از فرهیختگان و اساتید دنیا دعوت می‌کنیم تا با ارائه مقالات در این کنگره شرکت داشته باشند. بخشی بنام علمای جهان اسلام را نیز در این کنگره خواهیم داشت و به همین دلیل در سال آینده بزرگداشتی برای شهدای عالم به خصوص شهید محمدعلی انصاری رایزن فرهنگی ایران در بیروت برگزار خواهیم کرد.

 

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین