عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۶۰۰
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۹
شهاب مرادی: امام حسین(ع) بزرگ‌ترین هویت دینی و رمز بقای ماست
نمایشگاه عکسی از آثار امیر حسامی‌نژاد عصر امروز در زیرگذر چهاراه ولی‌عصر(عج) افتتاح شد که این عکس‌ها نصب ضریح جدید حرم امام حسین(ع) را روایت می‌کنند.

عقیق: مراسم افتتاح نمایشگاه عکس مراحل نصب ضریح امام حسین(ع) عصر امروز در زیرگذر چهارراه ولی‌عصر(عج) برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، احمد صالحی مدیر اجرایی خبرگزاری تسنیم، محمدی مدیر روابط عمومی خبرگزاری مهر، مهدی دانی رئیس انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و اقبال شاکری عضو شورای شهر تهران حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم احمد صالحی درباره برگزاری این نمایشگاه گفت: این عکس‌ها بهانه‌ای است تا با فضای روحانی و معنوی مرقد امام حسین(ع) از فاصله‌ای دور همگام شویم.

وی ادامه داد: حادثه کربلا امواج بسیاری داشت که با گذر زمان عمق امواج و تأثیرگذاری‌اش بیشتر و بیشتر می‌شود.

صالحی با اشاره به ویژگی‌های فرهنگ شیعه، به گزینه‌های روی میزی که دولت‌های غربی از آن دم می‌زنند، گفت: ما 3 گزینه مهم بر روی میز داریم؛ شکست‌ناپذیری، فناناپذیری و تردیدناپذیری.

وی درباره برگزاری نمایشگاه عکس مراحل نصب ضریح امام حسین(ع) گفت: در دنیای امروز فرصت و سعادت رفتن به زیارت کربلا کمتر پیش می‌آید، بنابراین با استفاده از این نمایشگاه، ره‌گذران زیرگذر ولی‌عصر(عج) می‌توانند گذری معنوی به کربلای معلی داشته باشند...

توکلیان که از عکاسان مذهبی کشورمان است، در سخنانی کوتاه گفت: برگزاری این نمایشگاه در زیرگذر چهاراه ولی‌عصر(عج) بخشی از مردم را که اهل گالری رفتن نیستند با فرهنگ و هنر آشنا می‌کند.

این عکاس مذهبی درباره عکس‌های این نمایشگاه گفت:‌ آثار حسامی‌نژاد در این نمایشگاه مانند شعری هایکو برای موضوعی دینی است. عکسی که در بیننده سؤالی ایجاد کند عکس خوبی است که آثار حاضر در این نمایشگاه این ویژگی را دارد

وی ادامه داد: پس از تلاش‌های بسیار ضریحی تازه برای مرقد اباعبدالله الحسین(ع) ساخته شد که افتخارش تا صور اسرافیل برای ایرانیان باقی می‌ماند که هنرشان در این ضریح است.

این عکاس مذهبی درباره عکس‌های این نمایشگاه گفت:‌ آثار حسامی‌نژاد در این نمایشگاه مانند شعری هایکو برای موضوعی دینی است. عکسی که در بیننده سؤالی ایجاد کند عکس خوبی است که آثار حاضر در این نمایشگاه این ویژگی را دارد.

امیر حسامی‌نژاد عکاس این نمایشگاه از سخنرانان دیگر این مراسم بود و گفت:‌ 3 مجموعه کتاب از تصاویر مربوط به ساخت، انتقال و نصب ضریح آماده کرده‌ایم که هیچ ارگانی برای چاپش اعلام آمادگی نکرده است.

وی با اشاره به یکی از خاطره‌هایش هنگام نصب ضریح اظهار کرد: تکه چوبی در بالای ضریح قدیمی بود که برای جدا کردنش بیش از 2 ساعت تلاش و در نهایت با جرثقیل آن را جدا کردیم. جالب اینکه برای نصب قطعه جدید در همان جا تنها یک بار قطعه را آنجا گذاشتیم و قطعه به‌طور کامل جاگیری شد. تعبیر یکی از دوستان در این باره این بود که قطعه قدیمی نمی‌خواهد از جای خوبی که هست جدا شود و قطعه جدید نیز می‌داند در کجا نصب شده به همین دلیل خیلی سریع جاگیر می‌شود.

سخنران پایانی این مراسم، شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران بود.

مرادی گفت: انتصاب ما به امام حسین(ع) پیش از هر سمت و پستی قرار دارد. خدا را شکر می‌کنم که ما زیر سایه پرچم امام حسین(ع) هستیم.

وی با اشاره به بازخوردهای ساخت ضریح امام حسین(ع) اظهار کرد: از زمانی که ضریح جدید ساخته شد تا زمان نصبش برخی‌ها بر اثر جوّهای به‌اصطلاح روشنفکری و البته بی‌اطلاعی، نقدهایی را به این کار وارد کردند، در حالی که ساختن ضریح، عکاسی کردن و نوشتن کتاب درباره این رخداد تقدیر از دلدادگی مردمی عاشق است.

مرادی گفت: امام حسین(ع) بزرگ‌ترین ظرفیت و هویت دینی ماست و ما به حداقل کارها برای این امام بسنده کرده‌ایم. در حالی که ضریح قبلی امام حسین(ع) را امامی»‌های هندی ساخته بودند.

وی در پایان اظهار کرد: هرکسی که خودش را مسلمان و شیعه می‌داند باید انتظار داشته باشد که همه به امام حسین(ع) احترام بگزارند و به او محبت کنند.

در پایان این مراسم رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به‌همراه دیگر مسئولان نمایشگاه را افتتاح کردند و از عکس‌های امیر حسامی‌نژاد دیدن کردند.

زیرگذر چهارراه حضرت ولی‌عصر(عج) از فضاهایی است که به‌همت شهرداری منطقه 6 تهران احداث شده و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های هنری متنوعی در این محدوده می‌کند.


















 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین