عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۲
«اویس خمینی؛ جنبش الحوثی یمن و دیدگاه‌های شهید حسین الحوثی» نام کتابی است که اخیرا از سوی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و دفتر نشر معارف منتشر شده است.

عقیق: «امام خمینی (ره) امامی عادل و متقی است لذا دعوتش رد کردنی نیست؛ دیدیم امام خمینی(ره) چگونه غرب را شکست داد؛ چگونه آنها را وحشت زده کرد و چگونه به لرزه درآوردشان»؛ این سخنان شهید حسین الحوثی رهبر فقید شیعیان یمن و رهبر جنبش شیعی الحوثی است.

فردی که «حجت‌الاسلام حمیدرضا غریب‌رضا» در کتابش او را به حق «اویس خمینی» نام نهاده است؛ کتابی که اخیرا از سوی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و دفتر نشر معارف منتشر شده است.

نام دقیق این کتاب این است: «اویس خمینی؛ جنبش الحوثی یمن و دیدگاه‌های شهید حسین الحوثی»؛ چه اینکه حجت‌الاسلام غریب‌رضا در مقدمه کتابش می‌نویسد: مبالغه نیست اگر جنبش پُرتکاپو و دامنه‏‌دار شیعیان یمن را «حزب‏‌الله دوم» منطقه بنامیم و سلسله‌جُنبان این حرکت، یعنی شهید سید حسین بدرالدین الحوثی را «اویس خمینی» بدانیم. اویس قرنی مردی از سرزمین «ایمان و حکمت»، یعنی یمن بود که سید تابعان شد و یار باوفای امیرمومنان(ع).

وی می‌افزاید: امروز نیز به برکت مجاهدت‏‌های «اویس خمینی» بوی خوش اندیشه‏‌های اسلام ناب از یمن به مشام می‏‌رسد. حسین الحوثی بعد از رحلت امام خمینی(ره) مدت کوتاهی را در ایران به سر برد. او چنان شیفته و متأثر از اندیشه و آثار امام بود که در تمامی سخنرانی‏‌هایش، نام و یاد ایشان را احیا کرد.

بنابر گزارش فارس، کتاب «اویس خمینی» در دو بخش «آشنایی با جنبش الحوثی و تحولات یمن» و «دیدگاه‌های شهید حسین الحوثی» تنظیم و تدوین شده است.

جنبش شیعیان یمن و جنگ ششم صعده (گفتاری از حجت الاسلام غریب‌رضا)، تاریخ و اندیشه گروه الحوثی (گفت‌وگو با حجت‌الاسلام غریب‌رضا)، جنبش شیعیان یمن و جنگ ششم صعده(گفت‌وگو با دکتر عصام العماد، محقق یمنی)، همراه با رهبر تأسیس کننده جنبش الحوثی (نوشتاری از قاسم ابوعواضه) و آشنایی با مواضع جنبش شیعیان یمن (نوشتاری از محمد بدرالدین الحوثی) بخش اول کتاب را تشکیل می‌دهند.

در بخش دوم این کتاب چهار سخنرانی شهید حسین الحوثی آمده که «عبرت‌های عاشورا»، «ولایت اسلام یا ولایت آمریکا و یهود؟!»، «هیچ کس در برابر خدا عذری ندارد» و «ولایت اسلام و اهل بیت(ع)، نه ولایت یهود» عناوین سخنرانی‌های این شهید است.

بنابر این گزارش کتاب «اویس خمینی» در 136 صفحه، با شمارگان یک هزار نسخه، قیمت 3700 تومان از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین