عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۳۸۹
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از شرکت ۹ هزار نفر و بیش از ۱۸ هزار نفر ساعت در کارگاه‌های آموزشی کسب روزی حلال در گیلان در سال گذشته خبر داد.

عقیق: حجت‌الاسلام جمال یاری در همایش استانی "تجلی روزی حلال در حیات طیبه" اظهار کرد: انسان اگر در حجاب بی‌خبری از رسالت خود قرار بگیرد جایگاه واقعی خود را از دست می‌دهد.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ستاد اقامه نماز و کسب روزی حلال برای برپایی این فریضه‌های اسلامی تشکیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان این‌که «کسب و معاملات جزء زندگی انسان است» تصریح کرد: اگر مسائل شرعی را وارد زندگی خود کنیم به میزان بالایی در سرنوشت انسان تاثیر درست دارد.

یاری با اشاره به این‌که «در قرآن و اسلام تاکید فراوانی بر کسب روزی حلال شده است» خاطرنشان کرد: کسب روزی حلال در تربیت نسل جوان جامعه نقش بسیاری دارد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۹ هزار نفر و بیش از ۱۸ هزار نفر ساعت در کارگاه‌های آموزشی کسب روزی حلال در گیلان شرکت کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان به توجه اسلام به بهداشت و حلال بودن لقمه اشاره کرد و گفت: لقمه حلال موجب توفیق انسان می‌شود.

این مقام مسئول ورود مسائل شرعی و دینی در تربیت، مناجات و زندگی افراد را تاثیرگذار خواند و یادآور شد: انسان تنها دارای جسم نیست و حقیقتی در او نهفته است و باید با مسائل معنوی پیوند زده شود.

یاری بر ارتقای جایگاه اخلاقی و معنوی جامعه تاکید کرد و گفت: تاکید اسلام و قرآن بر روزی حلال، کسب حلال و حفظ امانتداری است.

وی با اشاره به این‌که «دروغ در اسلام بیشتر از تمام گناهان تقبیح شده است» اظهار کرد: دروغ در مسائل خانوادگی تاثیر منفی دارد.

 

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین