عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۳۳۷
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۲

عقیق: آیت الله بهجت از درد دل به خودش مى‏ پیچید. گفتم: بروم دکتر بیاورم. گفت: نه، گفتم الآن درد گرفت؟ گفت: نه چهل سال است! گفتم چهل سال است؟! گفت بله، دکتر هم رفته‏ ام فایده ‏اى نداشته، گفتم شما دعا کن تا خدا شفا بدهد… گفت من مى‏ ترسم،  آدم بى غصه نمى‏ شود من سال ها است که با این درد رفیق شده ام. مى‏ ترسم خدا این درد را از من بگیرد و یک درد دیگر بدهد و من ناشى باشم، دنیا کوچک است. به آن دل نبند. غنچه است براى کسى گل نمى‏ شود.«۱»

نتیجه هایی که آیت الله بهجت به خاطر بی رغبتی به دنیا گرفتند:

محبوب مردم شد: ایشان وقتی از دنیا رفتند میلیون ها نفر در تشیع جنازه اش شرکت کردند و در فراقش اشک ماتم ریختند و این عشق و محبت به این مرجع بزرگوار در حالی بود که ایشان در دوران زندگی دنیایی علاقه ای به این دنیا زود گذر نداشتند و به آن دل نبسته بودند و ثانیه های زندگی‌اش در بندگی خدا سپری می شد.
از خبرهای پنهانی اطلاع داشت:

یکی از شاگردان آقای بهجت نقل می کند: یک شب، درخانه بودم و بچه ها خوابیده بودند. دختر کوچکم را نوازش کردم و بوسیدم و خلاصه او را خواباندم. یکدفعه چشمم به دختر بزرگم افتاد. نگران شدم و با خود گفتم: نکند او بیدار بوده و دیده است که من دختر کوچکم را بوسیدم و او را نبوسیدم . فردا که برای درس و بحث خدمت آقای بهجت رسیدیم، ایشان نگاهی به من کردند و فرمودند: ان شاءالله تساوی بین اولاد را رعایت می کنید؟! حواستان جمع که هست؟«۲»

یک سفارش از ایشان:
آقای مصباح می گوید: آیت الله بهجت از استادشان مرحوم آقای قاضی (ره) نقل می کردند که ایشان می فرمود: اگر کسی نماز واجبش را اول وقت بخواند و به مقامات عالیه نرسد مرا لعن کند! و یا فرمودند: به صورت من تف بیندازد.

اول وقت سرّعظیمی است«حافظوا علی الصلوات: در انجام نمازها کوشا باشید.«۳» خود یک نکته ای است غیر از « أقیموا الصلوة: و نماز را بپا دارید.«۴»
و همین که نماز گزار اهتمام داشته باشد و مقید باشد که نماز را اول وقت بخواند فی حدّ نفسه آثار زیادی دارد، هر چند حضور قلب هم نباشد.«۵»


پی نوشت ها:
۱: برنامه درس هایی از قرآن حجت الاسلام قرائتی سال ۷۶
۲: صاحب دلان جلد ۱ (پرده نشین)
۳: بقره آیه ۲۳۸
۴:نور آیه ۱۸
۵:بهجت عارفان در حدیث دیگران

 منبع:صراط

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
0
0
خیلی عالیه لطفا بیشتر از ایشان بنویسید
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین