عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۲۱۳
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۳:۳۲
مرور ماجراها و وقايع تاريخي نشان مي دهد كه هميشه تلاش دشمنان براي مقابله با نام و انديشه متعالي پيامبر اسلام (ص) و اهل بيت (ع) ناكام مانده است.

عقیق: برخي واقعيات دلالت بر جعل روايات و تصميم دشمن در محو اسلام و نابودى نام بنيانگذار اسلام(ص) را دارد.
از آن جمله ابن ابى الحديد معتزلى نقل مى‌كند از زبير بن بكار كه مخالف على(ع) بود از قول مطرف فرزند مغيرة بن شعبه كه گفت: «من (گاهى) با پدرم به نزد معاويه مى‌رفتم و پدرم هر زمان از نزد معاويه باز مى‌گشت از عقل و كارهاى (خوب) شگفت‌آورش سخن مى‌گفت. ولى شبى پدرم (از نزد او) آمد و شام نخورد اندوهگين بود. لحظاتى صبر كردم، گمان كردم براى ما اتفاقى افتاده است به او گفتم: چرا شما را از اول شب اندوهگين مى‌بينم؟ گفت: پسرم، از نزد كافرترين و پست‌ترين انسانها (معاويه) آمدم! گفتم: چطور؟ گفت: وقتى من با او (معاويه) تنها شدم به او گفتم: اى اميرالمؤمنين سن و سالت زياد شده است اگر عدالت را آشكار مى‌كردى و آن را گسترش مى‌دادى و توجهى به بستگانت از بنى‌هاشم به خاطر صله رحم مى‌كردى بهتر بود، زيرا آنان امروزه چيزى ندارند تا از آن بترسى (اگر چنين كنى) اين‌كار موجب مى‌شود كه يادش و ثوابش برايت بماند. گفت: هرگز، هرگز، به اميد كدام ياد باشم؟ برادرم (ابوبكر) قدرت را (بعد از ارتحال پيامبر صلى الله عليه و آله) به دست گرفت پس به عدالت رفتار كرد و كارهاى خود را انجام داد وقتى مُرد نامش نيز مُرد. آيا كسى يادى از ابوبكر مى‌كند؟ بعد از او برادر عدى (عمر) قدرت را به دست گرفت سپس كوشش خود را كرد و ده سال حكومت كرد پس با مرگش نامش هم مُرد. آيا كسى يادى از عمر مى‌كند؟ ولى «پسر ابى‌كبشه» (مقصود او رسول خدا(ص) كه با توهين او را اين گونه ياد مى‌كند) روزانه  
۵  مرتبه با فرياد درباره‌اش گفته مى‌شود اشهد ان محمداً رسول الله با زنده بودن نام او (و شهادت به رسالت او در اذان و غير اذان) چه كارى باقى مى‌ماند؟ و كدام ياد بعد از اين ذكر دوام پيدا مى‌كند؟ نه به خدا سوگند حتماً حتماً اين نام را دفن مى‌كنم. »!
معاويه هيچ اعتنايى به احكام دينى نداشت او لباس ابريشم مى‌پوشيد و از ظرفهاى طلا و نقره مى‌نوشيد تا جايى كه ابودرداء به او گفت: «از رسول خدا(ص) شنيدم كه فرمود هركس از اين دو جام (طلا و نقره) بنوشد در درون او آتش جهنم ريخته مى‌شود. معاويه گفت: ولى من ايرادى بر استفاده از آن نمى‌بينم ابودرداء گفت: واى از دست معاويه، من از رسول خدا(ص) خبر مى‌دهم و معاويه از رأى و نظر خود! هرگز با تو در يك جا آرام نمى‌گيرم. » اين رفتار معاويه غير از دستورهايى بود كه براى جعل حديث داده بود و حديث‌هاى جعلى را در ميان مردم رايج كردند به گونه‌اى كه بسيارى از اين احاديث را بزرگانى كه قابل اعتماد بودند نقل كردند و مورد توجه توده مردم قرار گرفت و به مرور چهره دين عوض شد و از اسلام چيزى باقى نماند.

پی نوشت:

 اهل بيت از دين دفاع مي‌كنند، نوشته يوسف صاحبي

منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین