عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۲۰۷
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸
مردي از راه دور خدمت مرحوم آيت الله بهجت رسيده بود؛ با حالت التماس مي گفت كه ناراحتي و گرفتاري هايش زياد است.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمين علي اصغر قائمي استاد حوزه علميه قم در جمع زائران كربلا در خيمه گاه حسيني گفت: در منابع روايي، دعا با فضيلت ترين عبادت شمرده شده است و امام صادق مي فرمايد كه هيچ چيز مانند دعا، انسان را مقرب درگاه الهي نمي‌كند.
وي با تاكيد بر اينكه به همه دعاها پاسخ داده مي شود گفت: امام صادق مي فرمايد كه دعا كننده حتما يه يكي از سه خصلت مي رسد؛ يا آنچه خواسته مستقيما اجابت مي شود، يا به واسطه ي آن دعا، بلاهايي از وي دور مي شود و يا اينكه خداوند آن دعا را ذخيره قيامت مي كند و طبق رويات، آنقدر در روز قيامت به دعاهاهايي كه ظاهرا مستجاب نشده توجه مي شود كه همه آرزو مي كنند اي كاش هيچكدام از دعاهاي شان در اين دنيا اجابت نمي شد.
روحاني اعزامي بعثه مقام معظم رهبري با ابراز اينكه دعا بايد با حالت انابه و گريه و التجاء خوانده شود گفت: خشكي چشم از قساوت قلب است و قساوت قلب از كثرت گناه است و كثرت گناه از حب دنياست.
وي توبه و انابه را عاملي براي تصفيه روح انسان دانست و خاطر نشان كرد: توبه به شبهاي قدر اختصاص ندارد. اگر توبه را به تاخير بيندازيم، دل مي ميرد و دچار قساوت مي شود و افسردگي مي آورد.
حجت الاسلام قائمي با اشاره به روايتي از پيامبر گرامي اسلام اظهار داشت: دلها همانطور كه آهنگ زنگ مي زند، دچار زنگار مي شود و جلاي آن به قرائت قرآن، ياد مرگ و استغفار است.
وي به اهميت استغفار و تاثير آن در رشد معنوي اشاره كرد و افزود: مردي از راه دور خدمت مرحوم آيت الله بهجت رسيده بود؛ با حالت التماس مي گفت كه ناراحتي و گرفتاري هايش زياد است. مرحوم آيت الله بهجت به ايشان گفتند: برو خسته نشو و مرتب استغفار كن.
استاد حوزه علميه با تاكيد بر اينكه استغفار، غم و غصه را از دل مي زدايد گفت: اين نسخه كه مرحوم آيت الله بهجت پيچيد برگرفته از فرمايش پيامبر است كه فرمود «هركس زياد استغفار كند، خداوند او را از هر غم و غصه اي نجات مي دهد».


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین